REPOZITORIU UPSC

Implicațiile strategiei învățării prin cooperare în reconfigurarea învățării

Show simple item record

dc.contributor.author ȚÂBULEAC, Ana
dc.date.accessioned 2024-04-15T11:59:34Z
dc.date.available 2024-04-15T11:59:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ȚÂBULEAC, Ana. Implicațiile strategiei învățării prin cooperare în reconfigurarea învățării. În: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale : Materialele simpozionului științific transfrontalier, 23 iunie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 162-170. ISBN 978-9975-46-859-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-859-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6234
dc.description În articol este abordată problematica învățării prin cooperare și implicațiile acestui concept în reconfigurarea învățării în contextul noilor finalități ale educației stabilite prin taxonomia competențelor-cheie. Noul model educativ al UNESCO și caracteristicile de bază ale țărilor de top PISA, solicită reconfigurarea învățării și plasarea acesteia într-un cadru cooperant care depășește cadrul mono disciplinar al studiului disciplinelor școlare. Strategia învățării prin cooperare intervine ca o posibilitate de armonizare a metodelor și tehnicilor de învățare care permit transferul acestora la nivelul ariei curriculare Limbă și comunicare și chiar cross-curricular. Prin intermediul analizei literaturii de specialitate, sistematizării și sintetizării se prezintă următoarele: principiile învățării prin cooperare, etapele învățării prin cooperare, competențele profesorului în învățarea prin cooperare, metode și tehnici de învățare prin cooperare și criteriile de apreciere a eficienței strategiei didactice. en_US
dc.description.abstract The article addresses the issue of cooperative learning and the implications of this concept for the reconfiguration of learning in the context of the new aims of education established by the taxonomy of key competences. UNESCO’s new educational model and the basic characteristics of the top PISA countries call for reconfiguring learning and placing it in a cooperative framework that goes beyond the monodisciplinary framework of the study of school subjects. The cooperative learning strategy intervenes as a possibility to harmonize learning methods and techniques allowing their transfer to the Language and Communication and even cross-curricular areas. By means of literature review, systematization and synthesis, the following are presented: principles of cooperative learning, stages of cooperative learning, teacher competences in cooperative learning, cooperative learning methods and techniques, and criteria for assessing the effectiveness of the teaching strategy. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Învățarea prin cooperare en_US
dc.subject Competențe-cheie en_US
dc.subject Finalități educaționale en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Cooperative learning en_US
dc.subject Key competences en_US
dc.subject Educational goals en_US
dc.title Implicațiile strategiei învățării prin cooperare în reconfigurarea învățării en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account