REPOZITORIU UPSC

Impactul tehnologiilor inovative în plan psihologic şi educaţional asupra elevilor cu cerinţe educaţionale speciale

Show simple item record

dc.contributor.author TOMA, Mihaela
dc.date.accessioned 2024-04-11T10:18:51Z
dc.date.available 2024-04-11T10:18:51Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation TOMA, Mihaela. Impactul tehnologiilor inovative în plan psihologic şi educaţional asupra elevilor cu cerinţe educaţionale speciale. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 258-264. ISBN 978-9975-46-865-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-865-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6231
dc.description În mediul familial, încă de timpuriu începe educarea copilului, de către membrii familiei, iar expunerea lui sau accesul la mijloace informatice moderne poate avea un rol educativ, dar în acelaşi timp poate genera şi efecte negative, în cazul folosirii lor pe o perioadă îndelungată de timp. În cadrul procesului instructiv-educativ, terapeutic, recuperator şi al incluziunii elevilor cu cu cerinţe educaţionale speciale în instituţiile din învăţământul de masă un rol foarte important îl ocupă tehnologiile inovative, având un impact major în plan educaţional şi personal, la nivel psihologic. La nivelul instituţiei de învăţământul de masă trebuie să le fie promovate şi respectate principiile care stau la baza procesului de incluziune al tuturor beneficiarilor şcolarizaţi în unităţile respective, mai ales al elevilor cu nevoi speciale, cu privire la accesul şi participarea la o educaţie de calitate şi dezvoltare, pe toate planurile, cât şi oferirea de şanse egale pentru fiecare în parte. De aceea, este 259 Educația din perspectiva conceptului clasei viitorului esenţial să se construiască un parteneriat solid între cadrele didactice-elevi şi părinţi, dar şi implicarea altor membri din comunitatea locală, precum şi formarea unei echipe şi colaborarea eficientă între toate cadrele didactice la nivelul şcolii, în vederea prevenirii fenomenului de cyberbullying asupra elevilor. en_US
dc.description.abstract In the family environment, the education of the child begins from an early age, by the family members, and his exposure or access to modern IT means can have an educational role, but at the same time, it can also generate negative effects, in the case of their use over a long period. Within the instructional-educational, therapeutic, recuperative process and the inclusion of students with special educational requirements in mass education institutions, innovative technologies play a very important role, having a major impact on an educational and personal level, on a psychological level. At the level of the mass education institution, the principles that are the basis of the inclusion process of all the beneficiaries schooled in the respective units, especially the students with special needs, must be promoted and respected, with regard to access and participation in a quality education and development, on all levels, as well as providing equal opportunities for everyone. That is why it is essential to build a solid partnership between the teaching staff-students and parents, but also the involvement of other members of the local community, as well as the formation of a team and effective collaboration between all the teaching staff at the school level, in order to prevent the phenomenon of cyberbullying on the students. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Elevi cu cerinţe educaţionale speciale en_US
dc.subject Tehnologie inovativă en_US
dc.subject Students with special educational requirements en_US
dc.subject Impact en_US
dc.subject Innovative technologies en_US
dc.title Impactul tehnologiilor inovative în plan psihologic şi educaţional asupra elevilor cu cerinţe educaţionale speciale en_US
dc.title.alternative The psychological and educational impact of innovative technologies on students with special educational needs en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    3-4 noiembrie 2023, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account