REPOZITORIU UPSC

Evaluarea validării optimizării relațiilor social-psihologice în triada ,,copil cu TSA – familie – școală”

Show simple item record

dc.contributor.author VRABIE, Silvia
dc.date.accessioned 2024-04-10T17:13:10Z
dc.date.available 2024-04-10T17:13:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation VRABIE, Silvia. Evaluarea validării optimizării relațiilor social-psihologice în triada ,,copil cu TSA – familie – școală”. În: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale : Materialele simpozionului științific transfrontalier, 23 iunie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 133-144. ISBN 978-9975-46-859-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-859-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6217
dc.description Problematica abordată în cadrul cercetării de faţă răspunde cerinţelor de natură psihosocială, prin stabilirea unor relații sociale de colaborare în triada ,, copil cu TSA – familie – școală”, care ar ajuta la extinderea strategiilor de dezvoltare a asistenţei educaționale a copilului cu TSA şi, la nivelul familiei lui stigmatizate de către mediul social, prin egalizarea şanselor de dezvoltare într-un mediu familial adecvat pentru toţi copiii. Copiii cu TSA au nevoie de asistența psihopedagogică și psihosocială, care ar contribui la dezvoltarea deprinderilor de autoîngrijire și cele pentru o viață independentă, fapt, care le-ar garanta integrarea socială. Experiențele globale scoate în evidență că intervenția timpurie și asistența psihopedagogică, psihologică și socială le pune la dispoziție acestor copii oportunitatea să aibă un mod de viață independent în cadrul societății. en_US
dc.description.abstract The problem addressed in the present research responds to the requirements of a psychosocial nature, by establishing social relations of collaboration in the triad “child with ASD - family - school”, which would help to expand the strategies for the development of the educational assistance of the child with ASD and, at the level of his family stigmatized by the social environment, by equalizing the chances of development in an adequate family environment for all children. Children with ASD need psychopedagogical and psychosocial assistance, which would contribute to the development of self-care skills and those for an independent life, in fact, which would guarantee their social integration. Global experiences highlight that early intervention and psycho-pedagogical, psychological and social assistance provide these children with the opportunity to have an independent way of life within society. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Tulburări de spectru autism en_US
dc.subject Relații sociale en_US
dc.subject Relații psihologice en_US
dc.subject Incluziune socială en_US
dc.subject Incluziune şcolară en_US
dc.subject Autism spectrum disorders en_US
dc.subject Social relations en_US
dc.subject Psychological relations en_US
dc.subject Social inclusion en_US
dc.subject School inclusion en_US
dc.title Evaluarea validării optimizării relațiilor social-psihologice în triada ,,copil cu TSA – familie – școală” en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account