REPOZITORIU UPSC

Factorii și dimensiunile motivației pentru învățare – premise teoretce și practice

Show simple item record

dc.contributor.author VRABII, Violeta
dc.date.accessioned 2024-04-10T17:08:15Z
dc.date.available 2024-04-10T17:08:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation VRABII, Violeta. Factorii și dimensiunile motivației pentru învățare – premise teoretce și practice. În: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale : Materialele simpozionului științific transfrontalier, 23 iunie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 127-132. ISBN 978-9975-46-859-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-859-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6216
dc.description În articol vom analiza motivația ca un proces care activează, orientează și menține persoana către realizarea anumitor obiective, este filtrul de răspuns la anumite nevoi, este atitudinea activă de cunoaștere. Motivația pentru învățare este impulsul de a se angaja în realizarea sarcinilor, rezultat din factorii generativi. Factorii sociali, culturali, contextuali, precum si valorile personale si sunt rezultatul motivatiei. În același context, motivația pentru învățare este identificată în patru dimensiuni: cea comportamentală, care pune accent pe aspectele de dinamică și reglare; cea personala, exprimata prin dorinta de a-si creste prestigiul propriu. În același context, menționăm rolul dimensiunii socioculturale, care se asigură prin interacțiunea și acceptarea diferențelor psihologice și culturale ale oamenilor. Pentru a descoperi noi cunoștințe - vine dimensiunea cognitivă. Reflecțiile prezentate de adolescenți cu privire la motivația învățării sunt inspiraționale și aspiraționale spre dezvoltarea continuă. en_US
dc.description.abstract In the article we will analyze motivation as a process that activates, orients and maintains the person towards the achievement of certain objectives, it is the response filter to certain needs, it is the active attitude of knowledge. The motivation for learning is the drive to engage in the accomplishment of tasks, resulting from the generative factors. Social, cultural, contextual factors, as well as personal values and beliefs are the result of motivation. In the same context, the motivation for learning is identified in four dimensions: the behavioral one, which emphasizes the aspects of dynamics and regulation; the personal one, expressed by the desire to increase one’s own prestige. In the same context, we mention the role of the sociocultural dimension, which is ensured through interaction and acceptance of the psychological and cultural differences of people. To discover new knowledge - comes the cognitive dimension. The reflections presented by teenagers regarding the motivation of learning are inspirational and aspirational towards continuous development. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Motivație en_US
dc.subject Motivație pentru învățare en_US
dc.subject Factorii motivaţiei en_US
dc.subject Dimensiune personală en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Motivation for learning en_US
dc.subject Personal dimension en_US
dc.title Factorii și dimensiunile motivației pentru învățare – premise teoretce și practice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account