REPOZITORIU UPSC

Impactul învățării interacționale asupra relațiilor profesor-elev

Show simple item record

dc.contributor.author STRAISTARI-LUNGU, Cristina
dc.date.accessioned 2024-04-10T17:03:03Z
dc.date.available 2024-04-10T17:03:03Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation STRAISTARI-LUNGU, Cristina. Impactul învățării interacționale asupra relațiilor profesor-elev. În: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale : Materialele simpozionului științific transfrontalier, 23 iunie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 121-126. ISBN 978-9975-46-859-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-859-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6215
dc.description În cadrul paradigmatic asumat de noi, respectiv într-o perspectivă socioconstructivistă și interactivă, relațiile didactice profesor-elev se îmbogățesc cu noi dimensiuni metodologice, afective și morale, în cadrul cărora profesorul este un mediator și facilitator al învățării. Are rolul de mediator între elevi și cunoștințele elevilor și îi sprijină în dobândirea propriei autonomii cognitive și educaționale. Relația dintre profesor și elev este o relație complexă, care presupune nu doar o multitudine de acțiuni, ci și un set de capacități și deprinderi științifice, psihopedagogice, manageriale și psihosociale: de a relaționa, de a respecta opiniile celorlalți, de a tolera opinii opuse, pentru a-l ajuta pe celălalt să aibă încredere în forțele proprii etc. en_US
dc.description.abstract In the paradigmatic framework assumed by us, respectively in a socioconstructivist and interactive perspective, teacher-student didactic relations are enriched with new methodological, affective and moral dimensions, within which the teacher is a mediator and facilitator of learning. He has the role of mediator between students and students’ knowledge and supports them in gaining, acquiring their own cognitive and educational autonomy. The relationship between teacher and student is a complex relationship, which involves not only a multitude of actions, but also a set of scientific, psychopedagogical, managerial and psychosocial capacities and skills: to relate, to respect the opinions of others, to tolerate opposing opinions, to help the other to have confidence in their own strength etc. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Perspectivă interactivă en_US
dc.subject Relații didactice en_US
dc.subject Profesor en_US
dc.subject Facilitator de învățare en_US
dc.subject Interactive perspective en_US
dc.subject Didactic relations en_US
dc.subject Teacher en_US
dc.subject Facilitator of learning en_US
dc.title Impactul învățării interacționale asupra relațiilor profesor-elev en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account