REPOZITORIU UPSC

Repere în formarea la copiii preșcolar a competenței de receptare a unui mesaj

Show simple item record

dc.contributor.author BARALIUC, Nadejda
dc.date.accessioned 2024-04-08T12:14:41Z
dc.date.available 2024-04-08T12:14:41Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation BARALIUC, Nadejda. Repere în formarea la copiii preșcolar a competenței de receptare a unui mesaj. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 178-182. ISBN 978-9975-46-865-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-865-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6201
dc.description Articolul analizează perspectivele de îmbunătățire a competenței de receptare a indivizilor, punând un accent deosebit pe considerentele complexe cu care se confruntă educatorii în selectarea strategiilor pedagogice menite să stimuleze receptivitatea. Autorul elucidează etapele meticuloase implicate în orchestrarea activităților de limbaj și comunicare în contextul educației în grădiniță și propune oportunități pentru stabilirea unui mediu ideal care să alimenteze capacitatea de receptare a mesajelor. Acest mediu este conceput pentru a-i încuraja pe micii elevi să disece elementele constitutive ale unui anumit mesaj. Articolul subliniază faptul că actul de citire, narațiune și, ulterior, recapitularea unei narațiuni sau a unei poezii, executat de către cadrele didactice, joacă un rol esențial în cultivarea competenței legate de receptarea mesajului. Astfel de practici pedagogice contribuie în mod semnificativ la dezvoltarea și perfecționarea acestei competențe vitale în rândul cursanților. en_US
dc.description.abstract The article delves into the prospects of enhancing the receptive competence in individuals, with particular emphasis on the intricate considerations that confront educators in the selection of pedagogical strategies aimed at fostering receptivity. The author elucidates the meticulous stages involved in orchestrating language and communication activities within the context of kindergarten education and propounds opportunities for establishing an ideal milieu that nurtures the capacity for message reception. This environment is designed to encourage young learners to dissect the constituent elements of a given message. The article underscores that the act of reading, narrating, and subsequently recapitulating a narrative or poem, executed by the teaching faculty, plays a pivotal role in the cultivation of the competence related to message reception. Such pedagogical practices significantly contribute to the development and refinement of this vital skill among learners. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Сapacitatea de receptare a mesajelor en_US
dc.subject Receptare a mesajului en_US
dc.subject Competentă de receptare en_US
dc.subject Ability to receive messages en_US
dc.subject Receiving the message en_US
dc.subject Reception competent en_US
dc.title Repere în formarea la copiii preșcolar a competenței de receptare a unui mesaj en_US
dc.title.alternative Milestones in the training of pre-school children's ability to receive a message en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    3-4 noiembrie 2023, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account