dc.contributor.author |
ZUBENSCHI, Mariana |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-08T11:40:36Z |
|
dc.date.available |
2024-04-08T11:40:36Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
ZUBENSCHI, Mariana. Virtual addiction of moldova youth and contributing psychosocial factors. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 163-172. ISBN 978-9975-46-865-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-865-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6199 |
|
dc.description |
Noting the fact that most of the youth's free time is spent in augmented reality (on social media platforms and virtual games), several studies have reported the issue of their virtual addiction in Moldova, they are not interested in the development of personal and professional skills and competencies, civic activities, as well as practical skills in real life. Spending time on social media is directly related to the formation of self-concept at this age of psychological development and personality formation, being obvious the influences at the level of the ideal self, self-image, and self-esteem. It is known that the self-concept is strengthened through the prism of the identity matrix, which contributes to obtaining psychological flexibility in individual self-control situations, and the discrepancy between the augmented experiences and those in real life represent moderating factors in adapting to real life and in empowering the condition of psychological well-being. Focused on self-concept and identity matrix, this article engages in knowing what psychosocial aspects and triggers need to be taken into account in therapy, intervention, and counseling practices that would increase the level of life skills and teach youth how to manage stress, and high-risk situations in the recovery by changing attitudes and behaviors, at a more conscious level; as well as the effective development and integration of age aspects through addiction prevention policies among young people in Moldova. |
en_US |
dc.description.abstract |
Remarcând faptul că majoritatea timpului liber al tinerilor este petrecut în realitate augmentată (pe platformele de social media și jocuri virtuale), mai multe studii au raportat problema dependenței lor virtuale în Moldova, aceștia nefiind interesați de dezvoltarea abilităților personale și profesionale. și competențe, activități civice, precum și abilități practice în viața reală. Petrecerea timpului pe social media este direct legată de formarea conceptului de sine la această vârstă a dezvoltării psihologice și a formării personalității, fiind evidente influențele la nivelul sinelui ideal, al imaginii de sine și al stimei de sine. Se știe că conceptul de sine este întărit prin prisma matricei identitare, care contribuie la obținerea flexibilității psihologice în situațiile individuale de autocontrol, iar discrepanța dintre experiențele augmentate și cele din viața reală reprezintă factori moderatori în adaptarea la real. viaţă şi în împuternicirea condiției de bunăstare psihologică. Focusat pe conceptul de sine și pe matricea identității, acest articol se angajează în cunoașterea aspectelor și factorilor psihosociali care trebuie să fie luate în considerare în terapie, intervenție și practici de consiliere care ar crește nivelul de abilități de viață și ar învăța tinerii cum să gestioneze stresul și situații de mare risc în recuperare prin schimbarea atitudinilor și comportamentelor, la un nivel mai conștient; precum și dezvoltarea și integrarea efectivă a aspectelor legate de vârstă prin politicile de prevenire a dependenței în rândul tinerilor din Moldova. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Augmented reality |
en_US |
dc.subject |
Virtual addiction |
en_US |
dc.subject |
Self concept identity |
en_US |
dc.subject |
Matrix addiction |
en_US |
dc.subject |
Addiction |
en_US |
dc.subject |
Realitate augmentată |
en_US |
dc.subject |
Dependență virtuală |
en_US |
dc.subject |
Conceptul de sine |
en_US |
dc.subject |
Matricea identității |
en_US |
dc.subject |
Dependență |
en_US |
dc.title |
Virtual addiction of moldova youth and contributing psychosocial factors |
en_US |
dc.title.alternative |
Dependența virtuală a tinerilor moldoveni și factorii psihosociali contributivi |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |