dc.contributor.author |
ANTOCI, Diana |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-05T11:58:43Z |
|
dc.date.available |
2024-04-05T11:58:43Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
ANTOCI, Diana. Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 145-152. ISBN 978-9975-46-865-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-865-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6195 |
|
dc.description |
Permanente schimbări ce au loc în societate necesită promovarea și dezvoltarea axiologiei educației prin realizarea transferului tehnologic din domeniul cercetării și aplicat în procesul de formarea profesională inițială și continuă a cadrelor didactice. Din această perspectivă devine actuală și necesară identificarea interferențelor axiologiei educației și Teoriei Integralizării Orientărilor Valorice fiind o direcție inovatoare și relevantă în formarea profesională a cadrelor didactice. Această teorie nu se oprește la nivelul teoretic, ci pătrunde în practică prin furnizarea unor instrumente concrete pentru a evalua, forma și integra valorile în metodele de predare-învățare-evaluare și în 146 Educația din perspectiva conceptului clasei viitorului interacțiunea cu subiecții. Ea este catalizatorul care transformă valorile de la nivel conceptual în realitatea, oferind cadrelor didactice modalități practice de a transmite și de a încuraja aceste valori în rândul educabilelor. Determinarea interferențelor dintre axiologia educației și Teoria Integralizării Orientărilor Valorice constituie capacitatea crucială de a transforma educația într-o experiență holistică. |
en_US |
dc.description.abstract |
Permanent changes taking place in society require the promotion and development of the axiology of education by achieving technological transfer from the field of research and application in the process of initial and continuous professional formation of teaching staff. From this perspective, it becomes current and necessary to identify the interferences between the axiology of education and the Theory of Integralisation of Value Orientations, being an innovative and relevant direction in the professional formation of teaching staff. This theory does not stop at the theoretical level but penetrates into practice by providing concrete tools to evaluate, form, and integrate values in teaching-learning-evaluation methods and interaction with subjects. It is the catalyst that transforms values from the conceptual level into reality, providing teachers with practical ways to convey and encourage these values among learners. Determining the interferences between the axiology of education and the Theory of Integralisation of Value Orientations constitutes the crucial ability to transform education into a holistic experience. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Axiologia educației |
en_US |
dc.subject |
Orientări valorice |
en_US |
dc.subject |
Teoriei Integralizării Orientărilor Valorice |
en_US |
dc.subject |
Formare profesională |
en_US |
dc.subject |
Cadru didactic |
en_US |
dc.subject |
Axiology of education |
en_US |
dc.subject |
Value orientations |
en_US |
dc.subject |
Theory of Integralisation of Value Orientations |
en_US |
dc.subject |
Professional formation |
en_US |
dc.subject |
Teaching staff |
en_US |
dc.title |
Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice |
en_US |
dc.title.alternative |
The interference of the axiology of education and the theory of the integralization of value orientations in the professional formation of teachers |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |