REPOZITORIU UPSC

Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice

Show simple item record

dc.contributor.author ANTOCI, Diana
dc.date.accessioned 2024-04-05T11:58:43Z
dc.date.available 2024-04-05T11:58:43Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ANTOCI, Diana. Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 145-152. ISBN 978-9975-46-865-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-865-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6195
dc.description Permanente schimbări ce au loc în societate necesită promovarea și dezvoltarea axiologiei educației prin realizarea transferului tehnologic din domeniul cercetării și aplicat în procesul de formarea profesională inițială și continuă a cadrelor didactice. Din această perspectivă devine actuală și necesară identificarea interferențelor axiologiei educației și Teoriei Integralizării Orientărilor Valorice fiind o direcție inovatoare și relevantă în formarea profesională a cadrelor didactice. Această teorie nu se oprește la nivelul teoretic, ci pătrunde în practică prin furnizarea unor instrumente concrete pentru a evalua, forma și integra valorile în metodele de predare-învățare-evaluare și în 146 Educația din perspectiva conceptului clasei viitorului interacțiunea cu subiecții. Ea este catalizatorul care transformă valorile de la nivel conceptual în realitatea, oferind cadrelor didactice modalități practice de a transmite și de a încuraja aceste valori în rândul educabilelor. Determinarea interferențelor dintre axiologia educației și Teoria Integralizării Orientărilor Valorice constituie capacitatea crucială de a transforma educația într-o experiență holistică. en_US
dc.description.abstract Permanent changes taking place in society require the promotion and development of the axiology of education by achieving technological transfer from the field of research and application in the process of initial and continuous professional formation of teaching staff. From this perspective, it becomes current and necessary to identify the interferences between the axiology of education and the Theory of Integralisation of Value Orientations, being an innovative and relevant direction in the professional formation of teaching staff. This theory does not stop at the theoretical level but penetrates into practice by providing concrete tools to evaluate, form, and integrate values in teaching-learning-evaluation methods and interaction with subjects. It is the catalyst that transforms values from the conceptual level into reality, providing teachers with practical ways to convey and encourage these values among learners. Determining the interferences between the axiology of education and the Theory of Integralisation of Value Orientations constitutes the crucial ability to transform education into a holistic experience. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Axiologia educației en_US
dc.subject Orientări valorice en_US
dc.subject Teoriei Integralizării Orientărilor Valorice en_US
dc.subject Formare profesională en_US
dc.subject Cadru didactic en_US
dc.subject Axiology of education en_US
dc.subject Value orientations en_US
dc.subject Theory of Integralisation of Value Orientations en_US
dc.subject Professional formation en_US
dc.subject Teaching staff en_US
dc.title Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice en_US
dc.title.alternative The interference of the axiology of education and the theory of the integralization of value orientations in the professional formation of teachers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    3-4 noiembrie 2023, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account