REPOZITORIU UPSC

Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei

Show simple item record

dc.contributor.author JELESCU, Petru
dc.contributor.author TELEUCĂ, Marcel
dc.date.accessioned 2024-04-04T11:51:00Z
dc.date.available 2024-04-04T11:51:00Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation JELESCU, Petru, TELEUCĂ, Marcel. Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 99-105. ISBN 978-9975-46-865-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-865-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6192
dc.description În acest articol educația religioasă este abordată din perspectiva Concepției rezultantei. Inițial, este arătat contextul în care este efectuată tratarea respectivă: războiul din Ucraina, situația din Republica Moldova, planurile imperiale ale așa-zisei operațiune a lui V. Putin de deznaționalizare a ucrainenilor, precum și încercările indirecte de a răsturna guvernul și conducerea legitimă a Republicii Moldova, fiind blagoslovit de patriarhul Moscovei și al întregii Rusii Кирилл. Teoria rezultantei este aplicată în explicația educației religioase, în particular, a rugăciunii Tatăl Nostru, care este cea mai des rostită de lume în viața și activitatea sa de fiecare zi, dar care este și cea mai puțin înțeleasă rugăciune. Asta din necesitatea de a o desăvârși în continuare, luând în considerare Marea Schismă care a pornit in biserica ortodoxă în 1054. en_US
dc.description.abstract This theme investigates two innovative perspectives on personal development and awareness: a theater-based awareness approach and a theater-based approach to mindfulness. These approaches integrate elements of theater and mindfulness techniques synergistically, with the potential to improve actors' emotional, cognitive, and relational well-being. The mindfulness-based approach to theater combines theatrical techniques with mindfulness practice, encouraging participants to be present in the present moment and explore their thoughts, feelings, and emotions in a creative setting. It can facilitate self-knowledge, empathy and emotional expression, using theater as a means to interact with one's inner experience. On the other hand, the theatre-based approach to mindfulness brings theatrical elements to the practice of being present in the present moment. Participants are encouraged to use theater techniques to develop their ability to non-judgmentally observe and accept their thoughts and emotions. This can stimulate creativity and add a new level of depth to your mindfulness practice. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație religioasă en_US
dc.subject Concepția rezultantei en_US
dc.subject Războiul din Ucraina en_US
dc.subject Rugăciunea Tatăl Nostru en_US
dc.subject Marea Schismă en_US
dc.subject Patriarhul Кирилл en_US
dc.subject Religious education en_US
dc.subject Conception of the resultant en_US
dc.subject War in Ukraine en_US
dc.subject Our Father prayer en_US
dc.subject Great Schism en_US
dc.subject V. Putin en_US
dc.subject Patriarch Kirill en_US
dc.title Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei en_US
dc.title.alternative Religious education from the perspective of the resultant concept en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    3-4 noiembrie 2023, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account