dc.contributor.author |
JELESCU, Petru |
|
dc.contributor.author |
TELEUCĂ, Marcel |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-04T11:51:00Z |
|
dc.date.available |
2024-04-04T11:51:00Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
JELESCU, Petru, TELEUCĂ, Marcel. Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 99-105. ISBN 978-9975-46-865-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-865-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6192 |
|
dc.description |
În acest articol educația religioasă este abordată din perspectiva Concepției rezultantei. Inițial, este arătat contextul în care este efectuată tratarea respectivă: războiul din Ucraina, situația din Republica Moldova, planurile imperiale ale așa-zisei operațiune a lui V. Putin de deznaționalizare a ucrainenilor, precum și încercările indirecte de a răsturna guvernul și conducerea legitimă a Republicii Moldova, fiind blagoslovit de patriarhul Moscovei și al întregii Rusii Кирилл. Teoria rezultantei este aplicată în explicația educației religioase, în particular, a rugăciunii Tatăl Nostru, care este cea mai des rostită de lume în viața și activitatea sa de fiecare zi, dar care este și cea mai puțin înțeleasă rugăciune. Asta din necesitatea de a o desăvârși în continuare, luând în considerare Marea Schismă care a pornit in biserica ortodoxă în 1054. |
en_US |
dc.description.abstract |
This theme investigates two innovative perspectives on personal development and awareness: a theater-based awareness approach and a theater-based approach to mindfulness. These approaches integrate elements of theater and mindfulness techniques synergistically, with the potential to improve actors' emotional, cognitive, and relational well-being. The mindfulness-based approach to theater combines theatrical techniques with mindfulness practice, encouraging participants to be present in the present moment and explore their thoughts, feelings, and emotions in a creative setting. It can facilitate self-knowledge, empathy and emotional expression, using theater as a means to interact with one's inner experience. On the other hand, the theatre-based approach to mindfulness brings theatrical elements to the practice of being present in the present moment. Participants are encouraged to use theater techniques to develop their ability to non-judgmentally observe and accept their thoughts and emotions. This can stimulate creativity and add a new level of depth to your mindfulness practice. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație religioasă |
en_US |
dc.subject |
Concepția rezultantei |
en_US |
dc.subject |
Războiul din Ucraina |
en_US |
dc.subject |
Rugăciunea Tatăl Nostru |
en_US |
dc.subject |
Marea Schismă |
en_US |
dc.subject |
Patriarhul Кирилл |
en_US |
dc.subject |
Religious education |
en_US |
dc.subject |
Conception of the resultant |
en_US |
dc.subject |
War in Ukraine |
en_US |
dc.subject |
Our Father prayer |
en_US |
dc.subject |
Great Schism |
en_US |
dc.subject |
V. Putin |
en_US |
dc.subject |
Patriarch Kirill |
en_US |
dc.title |
Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei |
en_US |
dc.title.alternative |
Religious education from the perspective of the resultant concept |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |