REPOZITORIU UPSC

Festivalul ca formă de organizare a activității didactice

Show simple item record

dc.contributor.author VÎLCU, Marcela
dc.date.accessioned 2024-04-04T08:34:02Z
dc.date.available 2024-04-04T08:34:02Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation VÎLCU, Marcela. Festivalul ca formă de organizare a activității didactice. În: Educația din perspectiva conceptului Clasei Viitorului: Culegere de articole 3-4 noiembrie 2023. Conferința internațională ediția a 4-a, Chișinău, Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 74-78. ISBN 978-9975-46-865-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-865-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6188
dc.description În prezent, festivalul este una dintre cele mai populare forme de organizare a activităților cultural-artistice: atât la nivel internațional, cât și la nivel național se organizează festivaluri de muzică, de teatru, de film, de dans, festivaluri folclorice etc. Cu această accepție, festivalul este valorificat adesea și în domeniul educațional: cu diferite ocazii, se organizează manifestări culturalartistice, în cadrul cărora elevii își demonstrează aptitudinile creative. Totodată, didactica modernă, axată pe modelul constructivist al instruirii, atestă festivalul drept metodă sau activitate alternativă de educație, cu denumirea „Festivaluri și sărbători”. În acest articol, festivalul este abordat ca formă de organizare a activității didactice în cadrul lecției, cu sugestii de organizare a unei lecții de recapitulare la disciplina limba și literatura română. en_US
dc.description.abstract In contemporary times, festivals have burgeoned into one of the most prevalent mechanisms for orchestrating cultural and artistic events. Music festivals, theatre festivals, film festivals, dance festivals, folklore festivals, and an array of other genres are organized both on the international and national stage. Notably, festivals have also found their place within the realm of education, with cultural and artistic occasions frequently serving as platforms for students to exhibit their creative proficiencies. Concurrently, modern pedagogical practices, rooted in the constructivist educational model, have discerned festivals as an unconventional yet efficacious educational method, denoted as 'Festivals and Celebrations.' This article delves into the festival's role as a modality for structuring didactic activities within a lesson, proffering insights and recommendations for conducting a comprehensive review lesson within the domain of Romanian language and literature. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Lecție clasică en_US
dc.subject Lecție netradițională en_US
dc.subject Festival en_US
dc.subject Activitate didactică en_US
dc.subject Formă de organizare a lecției en_US
dc.subject Conventional instruction en_US
dc.subject Innovative pedagogy en_US
dc.subject Festival en_US
dc.subject Didactic activity en_US
dc.subject Lesson organization format en_US
dc.title Festivalul ca formă de organizare a activității didactice en_US
dc.title.alternative The festival as a form of organizing didactic activities en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    3-4 noiembrie 2023, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account