dc.contributor.author |
OPREA, Oana-Miruna |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-27T11:21:40Z |
|
dc.date.available |
2024-03-27T11:21:40Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
OPREA, Oana-Miruna. Experiențele de învățare ale cadrului didactic în crearea condițiilor de învățare pentru stimularea succesului școlar. În: "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" : Materialele conferinței științifice internaționale, ediția 1-a, 3-4 noiembrie 2023, Chișinău. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 399-401. ISBN 978-9975-46-867-1. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-867-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6153 |
|
dc.description.abstract |
This article argues the power of teacher influence on student success provided by their own learning experiences. The teacher's challenge to learning is dictated by the very important roles of the modern teacher, on the one hand an expert in the act of teaching-learning-assessment, and on the other hand a motivating agent, who triggers and sustains students' interest, curiosity and desire for the learning activity. The creation of learning conditions to stimulate pupils' academic success is based on the professionalism of the teaching staff, constantly updated according to professional performance criteria. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Experiență de învățare |
en_US |
dc.subject |
Condiții de învățare |
en_US |
dc.subject |
Succes școlar |
en_US |
dc.subject |
Motivare |
en_US |
dc.subject |
Learning experience |
en_US |
dc.subject |
Teacher professionalism |
en_US |
dc.subject |
Learning condition |
en_US |
dc.subject |
School success |
en_US |
dc.subject |
Motivation |
en_US |
dc.title |
Experiențele de învățare ale cadrului didactic în crearea condițiilor de învățare pentru stimularea succesului școlar |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |