dc.contributor.author |
BOCANCEA, Viorel |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-16T10:00:14Z |
|
dc.date.available |
2024-03-16T10:00:14Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
BOCANCEA, Viorel. Asigurarea continuității în formarea competenței de investigare la studiul științelor în învățământul primar și gimnazial. În: "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" : Materialele conferinței științifice internaționale, ediția 1-a, 3-4 noiembrie 2023, Chișinău. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 189-193. ISBN 978-9975-46-867-1. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-867-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6110 |
|
dc.description.abstract |
This article analyzes the formation of investigative competence in the study of sciences in primary and secondary education. For the subjects in the Mathematics and Science curriculum area, the competence of scientific investigation is common. The level of investigation competence training is influenced not only by the number of activities, but also by their content and how the continuity of this process is ensured. The analysis of the activities in the school textbooks reveals the fact that some skills necessary for the formation of this competence are not given due attention. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Competenţă şcolară |
en_US |
dc.subject |
Investigaţie |
en_US |
dc.subject |
Activitate experimentală |
en_US |
dc.subject |
Scholastic competence |
en_US |
dc.subject |
Investigation |
en_US |
dc.subject |
Experimental activity |
en_US |
dc.title |
Asigurarea continuității în formarea competenței de investigare la studiul științelor în învățământul primar și gimnazial |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |