dc.contributor.author |
ARGHIROIU, Claudia Daniela |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-15T12:00:00Z |
|
dc.date.available |
2024-03-15T12:00:00Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
ARGHIROIU, Claudia Daniela. Interpretări ştiinţifice ale pedagogiei existente în contextul schimbărilor permanente în societatea contemporană. În: "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" : Materialele conferinței științifice internaționale, ediția 1-a, 3-4 noiembrie 2023, Chișinău. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 113-121. ISBN 978-9975-46-867-1. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-867-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6098 |
|
dc.description.abstract |
This article highlights some current developments of pedagogy as a stable, diverse and innovative theory to support the process of formal and informal education. Understanding pedagogy in its sense of the teacher's philosophy in use leads to a discussion of the constant and changing components of the definition. The intellectual tradition of pedagogy has become a phenomenon and notion to be compared and clarified in the context of another phenomenon – the sciences of education. The conclusions therefore, recall the benefit of adopting the science of pedagogy as a theory and practice of formal education. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Pedagogia ca stiinta |
en_US |
dc.subject |
Practica pedagogică |
en_US |
dc.subject |
Studii educaționale |
en_US |
dc.subject |
Științe ale educației |
en_US |
dc.subject |
Science of pedagogy |
en_US |
dc.subject |
Object of inquiry |
en_US |
dc.subject |
Practice of pedagogy |
en_US |
dc.subject |
Educational studies |
en_US |
dc.subject |
Educational sciences |
en_US |
dc.title |
Interpretări ştiinţifice ale pedagogiei existente în contextul schimbărilor permanente în societatea contemporană |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |