dc.contributor.author |
PALII, Ana |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-02T11:47:26Z |
|
dc.date.available |
2024-03-02T11:47:26Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
PALII, Ana. Inter- și transdisciplinaritate sau învățarea STEAM în cadrul proiectului educațional de cercetare muzeală „(Re)Cunoaște-ți Țara”. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 470-474. ISBN 978-9975-46-813-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-813-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6062 |
|
dc.description |
„(Re)Cunoaște-ți Țara” proiect educațional de cercetare muzeală-metodă active-participativă, produs al imaginaţiei elevilor care presupune transferul de cunoştinţe, deprinderi, capacităţi, facilitând abordările interdisciplinare și consolidare abilităţilor sociale. Colaborarea și parteneriatele elevilor și a cadrelor didactice din mai multe școli este unul din obiectivele de implementare. Scopul proiectului: dezvoltarea competențelor pentru o cultură democratică prin cunoașterea ținutului natal, cercetare muzeală a personalităților, documentelor, vestigiilor din localitate și din țară. Istoria unui popor este asemenea unei fântâni cu apă pură, din care generaţie după generaţie se alimentează din faptele ei şi dă naștere unei vieți spirituale şi materiale a tinerei generații. Prin acest conglomerat continuă neîntrerupt viaţa urmaților spre noi idealuri de realizat. Istoria trecutului și perceperea prezentului pot clipsa învăţăminte pentru felul cum să se comporte în viaţă generaţiile şi ce fapte să împlinească spre a păstra şi îmbogăţi ceea ce au realizat înaintaşii. În vederea realizării acestor majore valori am inițiat un proiect educational de cercetare muzeală întitulat “(RE)Cunoaște-ți Țara” cu scopul dezvoltării competențelor pentru o cultură democratică prin cunoașterea ținutului natal, cercetare muzeală a personalităților, documentelor, vestigiilor din localitatea natală și din țară. În limba franceză: (RE) rechercher -a cerceta, (RE) réussir -a reuși, (RE) recolter -a colecta, (RE) repondre -a relata, (RE) rendre -a realiza- acțiuni ce inspiră cercetare și gândire independentă, căci elevii trebuie să simtă libertatea de a gândi, de a lua decizii pentru ei înşişi. |
en_US |
dc.description.abstract |
“(Re)Know your Country” educational museum research project - active-participatory method, product of students' imagination that involves the transfer of knowledge, skills, abilities, facilitating interdisciplinary approaches and strengthening social skills. The collaboration and partnerships of parents and teachers from several schools is one of the implementation objectives. The purpose of the project: the development of skills for a democratic culture through knowledge of the native land, museum research of personalities, documents, vestiges from the locality and the country. The history of a people is like a well of pure water, from which generation after generation feeds on its deeds and gives birth to a spiritual and material life of the younger generation. Through this conglomerate, the life of the followers continues uninterrupted towards new ideals to achieve. The history of the past and the perception of the present can provide lessons for how the generations should behave in life and what deeds to accomplish in order to preserve and enrich what the ancestors have achieved. In order to achieve these major values, we initiated an educational museum research project entitled "(RE)Know Your Country" with the aim of developing skills for a democratic culture through knowledge of the native land, museum research of personalities, documents, vestiges from the native town and from the country. In French: (RE) rechercher -to research, (RE) réussir -to succeed, (RE) recolter -to collect, (RE) repondre -to relate, (RE) rendre -to realize- actions that inspire research and thought independent, because students must feel the freedom to think, to make decisions for themselves. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Proiect educational de cercetare |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritatea |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinaritatea |
en_US |
dc.subject |
Educational research project |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinarity |
en_US |
dc.title |
Inter- și transdisciplinaritate sau învățarea STEAM în cadrul proiectului educațional de cercetare muzeală „(Re)Cunoaște-ți Țara” |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |