dc.contributor.author |
TIMUȘ, Olga |
|
dc.contributor.author |
BALMUȘ, Nicolae |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-02T05:47:58Z |
|
dc.date.available |
2024-03-02T05:47:58Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
TIMUȘ, Olga, BALMUȘ, Nicolae. Roduse ale programării vizuale în studierea STEAM. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 357-362. ISBN 978-9975-46-813-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-813-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6041 |
|
dc.description |
Programarea vizuală vine să confere o dimensiune distinctivă, interactivă și practică procesului de explorare a conceptelor complexe din domeniul STEAM. În articolul de față, ne-am propus să amplificăm, din perspectiva STEAM și a programării vizuale, oportunitățile de utilizare a instrumentelor de măsură. Realitatea din Republica Moldova denotă faptul că, unele instrumente de măsură incluse în curriculumul școlar, sunt insuficiente sau lipsesc din dotarea laboratoarelor. Șublerul sau micrometrul ar putea rămâne doar concepte teoretice pe hârtie. În calitate de instrument STEAM, propunem, în calitate de autori, o serie de aplicații de concepție proprie, realizate într-un mediu de programare vizual, care reproduc funcționalitățile următoarelor instrumente de măsură: cântarul, cronometrul, micrometrul și șublerul. |
en_US |
dc.description.abstract |
Visual programming adds a distinctive, interactive and practical dimension to the process of exploring complex concepts in the STEAM field. In this article, we aim to enhance, from the perspective of both STEAM and visual programming, the opportunities for using measurement tools. The reality in the Republic of Moldova indicates that some measurement tools included in the school curriculum are insufficient or lacking in laboratory equipment. The calliper or micrometre might remain only theoretical concepts on paper. We propose, as a STEAM tool, a series of custom-designed applications created in a visual programming environment. These applications reproduce the functionalities of the following measurement tools: scale, timer, micrometre, and calliper. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Programare vizuală |
en_US |
dc.subject |
Învățarea STEAM |
en_US |
dc.subject |
Instrumente de măsură |
en_US |
dc.subject |
Visual programming |
en_US |
dc.subject |
STEAM learning |
en_US |
dc.subject |
Measuring instruments |
en_US |
dc.title |
Roduse ale programării vizuale în studierea STEAM |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |