REPOZITORIU UPSC

Abordări didactice privind elaborarea și implementarea proiectului STEAM „Enigma inter/transdisciplinară a pomului de Crăciun” în sistemul învățământului general

Show simple item record

dc.contributor.author MIHĂLACHE, Lilia
dc.contributor.author JOSU, Natalia
dc.contributor.author VASCAN, Teodora
dc.date.accessioned 2024-03-02T04:27:20Z
dc.date.available 2024-03-02T04:27:20Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation MIHĂLACHE, Lilia, JOSU, Natalia, VASCAN, Teodora. Abordări didactice privind elaborarea și implementarea proiectului STEAM „Enigma inter/transdisciplinară a pomului de Crăciun” în sistemul învățământului general. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 334-338. ISBN 978-9975-46-813-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-813-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6037
dc.description În articolul respectiv au fost propuse unele abordări didactice privind inițierea, elaborarea și implementarea unui proiect STEAM în sistemul învățământului general. Realizarea proiectului întitulat „Enigma inter/transdisciplinară a pomului de Crăciun” presupune studierea și examinarea Pomului de Crăciun din mai multe perspective interdisciplinare precum, evidențierea conexiunilor dintre: biologie, matematică, informatică, programare, modelare 3D și utilizarea imprimantei 3D. Toate obiectivele propuse pentru realizare prevăd parcurgerea unor etape concrete care fiind îndeplinite cultivă cunoștințe și dezvoltă competențe și abilități elevilor, implicați în implementarea proiectului. Toate mecanismele inter/transdisciplinare declanșate în cadrul acestui proiect contribuie la orientarea elevilor spre alegerea unei cariere STEAM și implicarea ulterioară în unele din ramurile economiei reale. en_US
dc.description.abstract This article proposes different didactic approaches to initiate, develop, and implement a STEAM project in the general education system. The completion of the project with the title „The Inter/Transdisciplinary Analysis of the Christmas Tree” involves the study and examination of the Christmas tree from multiple interdisciplinary perspectives, highlighting the connections between biology, mathematics, computer science, programming, 3D modelling, and the use of 3D printing. All the objectives proposed for the project involve following specific steps, and upon completing these steps, they cultivate knowledge and develop skills and abilities in the students participating in the implementation of the project. All the inter/transdisciplinary mechanisms triggered within this project contribute to guiding students toward choosing a STEAM career and subsequent involvement in some of the branches of the real economy. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Abordarea STEAM en_US
dc.subject Educație STEAM en_US
dc.subject Proiecte STEAM en_US
dc.subject Conexiuni interdisciplinare en_US
dc.subject Modelarea 3D en_US
dc.subject STEAM approach en_US
dc.subject STEAM education en_US
dc.subject STEAM projects en_US
dc.subject Interdisciplinary connections en_US
dc.subject 3D modeling en_US
dc.title Abordări didactice privind elaborarea și implementarea proiectului STEAM „Enigma inter/transdisciplinară a pomului de Crăciun” în sistemul învățământului general en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    27-28 octombrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account