dc.contributor.author |
BRAICOV, Andrei |
|
dc.contributor.author |
CORLAT, Sergiu |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-02T03:12:19Z |
|
dc.date.available |
2024-03-02T03:12:19Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
BRAICOV, Andrei, CORLAT, Sergiu. Un model de activitate educațională STEM implementată prin metoda Instruirii în bază de problemă. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 228-235. ISBN 978-9975-46-813-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-813-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6024 |
|
dc.description |
În articol este prezentat un model de activitate educațională STEM, implementă prim metoda Instruirii în bază de problemă, care vizează disciplinele informatica, matematica, fizica și chimia. Activitatea STEM este descrisă structural și etapizat: formularea enunțului împreună cu datele inițiale și cerința de bază; analiza enunțului din punct de vedere chimic, cinematic, matematic și informatic; etapele de rezolvare; exemple de soluție; implementarea și validarea soluției. S-a constatat că simbioza informatică, matematică, fizica și chimie stimulează dezvoltarea la elevi a competențelor specifice de rezolvare a problemelor practice complexe, integratoare, dar și a competențelor de soluționare a astfel de probleme. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article presents a model of STEM educational activity implemented through the Problem-Based Learning method, targeting the disciplines of computer science, mathematics, physics, and chemistry. The STEM activity is described structurally and in stages: formulating the problem statement along with initial data and the basic requirement; analyzing the statement from a chemical, cinematic, mathematical, and computational perspective; the steps of solution; examples of solutions; implementation and validation of the solution. It has been observed that the symbiosis of computer science, mathematics, physics, and chemistry stimulates the development of students' specific skills for solving complex practical, integrative problems, as well as the skills for resolving such problems. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
STEM |
en_US |
dc.subject |
Instruirea în bază de problemă |
en_US |
dc.subject |
Informatica |
en_US |
dc.subject |
Matematica |
en_US |
dc.subject |
Fizica |
en_US |
dc.subject |
Chimie |
en_US |
dc.subject |
Problem-Based Learning |
en_US |
dc.subject |
Computer science |
en_US |
dc.subject |
Mathematics |
en_US |
dc.subject |
Physics |
en_US |
dc.subject |
Chemistry |
en_US |
dc.title |
Un model de activitate educațională STEM implementată prin metoda Instruirii în bază de problemă |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |