dc.contributor.author |
RAHIMOV, Svetlana |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-24T09:41:46Z |
|
dc.date.available |
2024-02-24T09:41:46Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
RAHIMOV, Svetlana. Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 128-132. ISBN 978-9975-46-813-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-813-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5995 |
|
dc.description |
Ce circumstanțe au stat la baza apariției didacticii matematicii? Inițial, în mod rudimentar, unele idei sporadice atribuibile acestui domeniu au rezultat din utilizarea matematicii în practica cotidiană sub forma unor prescripții sau îndrumări fără clarificări. Rezolvarea problemelor matematice a început să fie o preocupare semnificativă în educarea tinerei generații încă din mileniul II î.Hr. Peste un milion de tablete de argilă conțin diverse informații, inclusiv calcule contabile și operații aritmetice bazate pe sistemul de calcul hexazecimal. |
en_US |
dc.description.abstract |
What circumstances were the basis for the emergence of mathematics didactics? Initially, rudimentarily, some sporadic ideas attributable to this field resulted from the use of mathematics in everyday practice in the form of certain prescriptions or guidelines without clarification. Solving mathematical problems began to be a significant concern in educating the young generation as early as the second millennium BC. Over one million clay tablets contain various pieces of information, including accounting calculations and arithmetic operations based on the hexadecimal numeracy system. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Istoria Didacticii Matematicii |
en_US |
dc.subject |
Civilizația mesopotamiană |
en_US |
dc.subject |
Sistem numeric hexazecimal |
en_US |
dc.subject |
Realizări matematice |
en_US |
dc.subject |
Tăblițe de lut |
en_US |
dc.subject |
History of Didactics of Mathematics |
en_US |
dc.subject |
Mesopotamian civilization |
en_US |
dc.subject |
Hexadecimal numeral system |
en_US |
dc.subject |
Mathematical achievements |
en_US |
dc.subject |
Clay tablets |
en_US |
dc.title |
Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |