REPOZITORIU UPSC

Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene

Show simple item record

dc.contributor.author RAHIMOV, Svetlana
dc.date.accessioned 2024-02-24T09:41:46Z
dc.date.available 2024-02-24T09:41:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation RAHIMOV, Svetlana. Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 128-132. ISBN 978-9975-46-813-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-813-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5995
dc.description Ce circumstanțe au stat la baza apariției didacticii matematicii? Inițial, în mod rudimentar, unele idei sporadice atribuibile acestui domeniu au rezultat din utilizarea matematicii în practica cotidiană sub forma unor prescripții sau îndrumări fără clarificări. Rezolvarea problemelor matematice a început să fie o preocupare semnificativă în educarea tinerei generații încă din mileniul II î.Hr. Peste un milion de tablete de argilă conțin diverse informații, inclusiv calcule contabile și operații aritmetice bazate pe sistemul de calcul hexazecimal. en_US
dc.description.abstract What circumstances were the basis for the emergence of mathematics didactics? Initially, rudimentarily, some sporadic ideas attributable to this field resulted from the use of mathematics in everyday practice in the form of certain prescriptions or guidelines without clarification. Solving mathematical problems began to be a significant concern in educating the young generation as early as the second millennium BC. Over one million clay tablets contain various pieces of information, including accounting calculations and arithmetic operations based on the hexadecimal numeracy system. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Istoria Didacticii Matematicii en_US
dc.subject Civilizația mesopotamiană en_US
dc.subject Sistem numeric hexazecimal en_US
dc.subject Realizări matematice en_US
dc.subject Tăblițe de lut en_US
dc.subject History of Didactics of Mathematics en_US
dc.subject Mesopotamian civilization en_US
dc.subject Hexadecimal numeral system en_US
dc.subject Mathematical achievements en_US
dc.subject Clay tablets en_US
dc.title Istoria Didacticii Matematicii în contextul civilizației Mesopotamiene en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    27-28 octombrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account