dc.contributor.author |
KASAPOGLU, Koray |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-24T06:35:51Z |
|
dc.date.available |
2024-02-24T06:35:51Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
KASAPOGLU, Koray. How does research inform the teaching of steam in türkiye? Implications for building congruence between research and practice. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 23-31. ISBN 978-9975-46-813-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-813-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5976 |
|
dc.description |
Scopul acestei revizuiri sistematice a literaturii este de a identifica tendințele metodologice și tematice în cercetarea didactică STEAM în Turcia în ultimii cinci ani, din 2018 până în 2023. Datele pentru acest studiu au provenit din 31 de teze cu acces deschis din arhivele Consiliului Învățământului Superior, Centrul Național de Teze și 11 articole publicate în reviste indexate în TRINDEX. Formularul de revizuire a cercetării a fost folosit pentru a colecta date care au fost analizate cu statistici descriptive (frecvență, procent). În studiile analizate, metoda de cercetare cel mai frecvent menționată a fost mixtă (n = 15). Cea mai preferată direcție de cercetare a fost efectele educației STEAM asupra variabilelor predeterminate (n = 16), care au inclus realizările, atitudinile față de artă, atitudinile față de STEAM, interesele de carieră, concepțiile STEAM, creativitatea și creativitatea științifică. |
en_US |
dc.description.abstract |
The purpose of this systematic literature review is to identify methodological and thematic trends in STEAM teaching research in Türkiye over the last five years, from 2018 to 2023. The data for this study came from 31 open-access theses in the archives of the Higher Education Council (HEC) National Thesis Center and 11 articles published in journals indexed in TRINDEX. The Research Review Form was used to collect data which were analyzed with descriptive statistics (frequency, percentage). In the studies reviewed, the most frequently mentioned research method was mixed (n = 15). The most preferred research strand was the effects of STEAM education on predetermined variables (n = 16), which included achievement, attitudes toward art, attitudes toward STEAM, career interests, STEAM conceptions, creativity, and scientific creativity. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Practică |
en_US |
dc.subject |
Cercetare |
en_US |
dc.subject |
STEAM |
en_US |
dc.subject |
Predare |
en_US |
dc.subject |
Turcia |
en_US |
dc.subject |
Practice |
en_US |
dc.subject |
Research |
en_US |
dc.subject |
STEAM |
en_US |
dc.subject |
Teaching |
en_US |
dc.subject |
Türkiye |
en_US |
dc.title |
How does research inform the teaching of steam in türkiye? Implications for building congruence between research and practice |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |