dc.contributor.author |
GREMALSCHI, Anatol |
|
dc.contributor.author |
CHIRIAC, Liubomir |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-24T06:30:43Z |
|
dc.date.available |
2024-02-24T06:30:43Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
GREMALSCHI, Anatol, CHIRIAC, Liubomir. Conceptul de școli STEAM. În: Proceedings of The Third International Scientific Conference "Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)". Dedicated to the 85th birthday of Professor Ilie Lupu = Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)". Dedicată a 85-a aniversare a profesorului Ilie Lupu, ediţia a 3-a, October 27-28, 2023. "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, Republic of Moldova. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 14-22. ISBN 978-9975-46-813-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-813-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5975 |
|
dc.description |
În baza analizei experienței acumulate în implementarea abordărilor STEAM în învățământul general, se propune crearea de școli orientate pe studierea aprofundată a disciplinelor respective. Spre deosebire de școlile tip, școlile STEAM vor fi axate nu doar pe formarea competențelor-cheie tradiționale, dar și a celor cerute de profesiile viitorului. Este argumentată necesitatea fundamentării predării-învățării-evaluării pe “Busola de învățare 2030”, elaborată și promovată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică și se propun proiecte de planuri-cadru de învățământ ce asigură valorificarea în deplină măsură a tuturor oportunităților oferite de abordările STEAM. |
en_US |
dc.description.abstract |
Based on the analysis of the experience gained in the implementation of STEAM approaches in general education, it is proposed to create schools focused on the in-depth study of the respective subjects. Unlike standard schools, STEAM schools will focus not only on the training of traditional key skills, but also those required by the professions of the future. The need to base teaching-learning-evaluation on the "Learning Compass 2030", developed and promoted by the Organization for Economic Cooperation and Development, is argued, and educational framework plans projects are proposed that ensure the full valorization of all the opportunities offered by STEAM approaches. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Școli STEAM |
en_US |
dc.subject |
Competențe-cheie |
en_US |
dc.subject |
Competențe specifice societății |
en_US |
dc.subject |
Plan-cadru de învățământ STEAM |
en_US |
dc.subject |
Dotarea școlilor STEAM |
en_US |
dc.subject |
STEAM schools |
en_US |
dc.subject |
Key skills |
en_US |
dc.subject |
Skills specific to society |
en_US |
dc.subject |
STEAM education framework plan |
en_US |
dc.subject |
Equipping of STEAM schools |
en_US |
dc.title |
Conceptul de școli STEAM |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |