REPOZITORIU UPSC

Relevanța trunchiului comun al curriculumului universitar în realizarea discursului educațional global: studiu comparat Republica Moldova-USA

Show simple item record

dc.contributor.author SADOVEI, Larisa
dc.contributor.author ZAMA, Alec
dc.date.accessioned 2024-02-19T11:08:46Z
dc.date.available 2024-02-19T11:08:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation SADOVEI, Larisa, ZAMA, Alec. Relevanța trunchiului comun al curriculumului universitar în realizarea discursului educațional global: studiu comparat Republica Moldova-USA. În: "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" : Materialele conferinței științifice internaționale, ediția 1-a, 3-4 noiembrie 2023, Chișinău. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 18-23. ISBN 978-9975-46-867-1. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-867-1
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5965
dc.description.abstract This article presents the perspective of the global approach to education, which has emerged as a response to the ever-expanding crises. The concept of 'global educational discourse' refers to an integrated and universal approach to educational policies and practices worldwide. Through a comparative study of two curricula at the State Pedagogical University "Ion Creanga" in Chisinau and Grand View University in Des Moines, Iowa, USA, common elements in the core curriculum were established, which reinforces the idea of ensuring global educational discourse. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Curriculum de bază en_US
dc.subject Universitate en_US
dc.subject Discurs educațional global en_US
dc.subject Core curriculum en_US
dc.subject University en_US
dc.subject Global educational discours en_US
dc.title Relevanța trunchiului comun al curriculumului universitar în realizarea discursului educațional global: studiu comparat Republica Moldova-USA en_US
dc.title.alternative Relevance of core curriculum in the university curriculum in developing the global educational discourse: a comparative study Republic of Moldova - USA en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    3-4 noiembrie, [2023, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account