ANCULETE, Ștefania Letiția(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Increasing the quality of life of children with special educational needs (SEN) through strategies that develop their potential and increase their adaptability in the social and school environment by instrumentality of ...
URSU, Miluța(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Books are a powerful tool for developing emotional intelligence in preschoolers. By recognizing and managing emotions, developing empathy and social skills, children can learn to become more aware of their own emotions and ...
STROESCU, Daniela-Iulia(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Articolul își propune să atragă atenția părinților privind necesitatea și importanța identificării oricăror tulburări de dezvoltare a copilului. Este un motiv de îngrijorare și necesită intervenția imediată a părinților ...
POPOVICI, Doru Vlad; BURLACU, Lenuța(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Parents play a particularly important role as partners in education and therapeutic rehabilitation programs, as they can provide a range of useful information for adjusting interventions or monitoring progress. In this ...
POPA, Maria; BUZENCO, Aurica(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The relationship between education and values takes on a deeper dimension in the formation of axiological orientations in students with SEN (special educational needs), especially through the lens of folk culture. This ...
BUZENCO, Aurica; PÎNZARU, Carmen(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Emotions, as an essential part of our lives, deeply influence children's behaviors and decisions. The ability to recognize and manage emotions is essential for the harmonious development of everyone, including children. ...
OLARIU, Carmen-Daniela(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
In Romania, around 80,000 people have autism spectrum disorders, their number increasing every year with at least 850 new cases, and the prevalence of this disorder is 1 in 100 people. Observing the increasing number of ...
OLĂRESCU, Valentina; PONOMARI, Dorina(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Articolul are conotație teoretică, reieșind din vaga cunoaștere și insuficienta aplicație practică a ritmicii logopedice - logoritmicii. Sunt dezvăluite atributele generale, referitoare la scop, obiective, principii, metode ...
MAIORESCU, Mircea Tudor; GLAVAN, Aurelia(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Promovarea sănătății reprezintă un proces complex, care vizează îmbunătățirea controlului asupra factorilor determinanți ai sănătății, atât la nivel individual, cât și comunitar. Educația pentru sănătate joacă un rol ...
BUZENCO, Aurica; ISTRATE, Ștefan(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The importance of musical activities in the development of preadolescents and in promoting social inclusion is essential in the context of a constantly changing society. Preadolescents go through a period marked by significant ...
DIȚĂ, Iris Ionelia(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The questionnaire is addressed to the parents of students with disabilities and respectively CES in the secondary school cycle (classes VIII, IX), including home schooling and vocational technical education, including ...
BUZENCO, Aurica; BÂRLĂDEANU, Valentina(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The development of self-esteem in adolescents, within the context of family education, is crucial for identity formation and adaptation to life’s challenges. Family profoundly influences young people's self perception, ...
BUZA, Elena(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Sindromul Asperger reprezintă o formă de tulburare de spectru autist ce influențează maniera în care copiii interacționează, comunică și se comportă. Această condiție poate fi manifestată prin diverse aspecte, inclusiv ...
ARDELEAN, Mărioara(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
During a developmental stage that is both spectacular and challenging, facing life as an adolescent with special educational needs can become truly overwhelming. While the educational ideal we strive for is to provide the ...
ANCULETE, Ștefania Letiția(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Increasing the quality of life of children with special educational needs (SEN) through strategies that develop their potential and increase their adaptability in the social and school environment by instrumentality of ...
ADAȘAN, Doina(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Inclusive early education starts from the idea that every child deserves and has the right to a good start in life. Development at a young age has a decisive significance for the future adult. Development is supported by ...
VIERU, Niculai(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Folclorul muzical reprezintă zestrea naţională a poporului nostru şi unul dintre pilonii principali a identităţii neamului românesc. Folclorul muzical îşi are rădăcinile în înţelepciunea şi cunoaşterea poporului român, ...
STROESCU, Daniela-Iulia(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Ne-am propus să atragem atenția părinților și să-i determinăm să accepte că autismul nu se vindecă. El se educă cu ajutor specializat printr-un parteneriat instituit între familie și terapeut. În acest scop, am adus în ...
TODIRIȘCĂ, Larisa(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The concept of creativity has been a topic of interest for researchers in various fields, including pedagogy, psychology, logic, aesthetics, literary criticism, and art and science. Creativity plays a vital role in the ...
TĂNĂSESCU, Elena(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Prin lucrarea de faţă ne dorim să creionăm câteva aspecte ce ţin de autoeducaţiei, atingând următoarele obiective: identificarea liniilor directoare în definirea conceptului de autoeducaţie, recenzarea și analiza clasificării ...