Abstract:
Creativity, innovation and entrepreneurship are recognized as crucial to foster an entrepreneurial culture, but their relationships, from the perspective of the competence-based approach, are not yet sufficiently understood. This paper has the basic EntreComp model regarding the nature of entrepreneurial skills, analyzing the theoretical bases of such interrelations. Therefore, we aim to provide this perspective on learning strategies, which have been activated for the effective training and development of entrepreneurial skills and the spirit of initiative of students, within the educational process in biology and chemistry, through the prism of creativity and innovation.
Description:
Creativitatea, inovația și antreprenoriatul sunt recunoscute ca fiind cruciale pentru a promova o cultură antreprenorială, dar relațiile lor, din prisma abordării bazate pe competențe, nu sunt încă suficient de înțelese. Această lucrare are la bază modelul EntreComp privind natura competențelor antreprenoriale, analiza bazele teoretice ale unor astfel de interrelații. Prin articolul în cauză ne propunem să oferim perspective asupra strategiilor de învățare, care au fost activate pentru formarea și dezvoltarea eficientă a competențelor antreprenoriale și spiritului de inițiativă la elevi, în cadrul procesului educațional la biologie și chimie, prin prisma creativității și inovării.