Abstract:
Orice profesor care dorește să cultive elevilor dezvoltarea personalității în vederea dobândirii deprinderii de a-şi asuma rolurile și responsabilitățile în viața de adult, de a excela în activitatea profesională şi de a se integra într-o societate aflată în perpetuă schimbare este obligat să-şi analizeze propria motivație şi modul cum îşi planifică şi desfășoară activitățile de predare învățare-evaluare. Activitatea educațională a fiecărui cadru didactic trebuie să fie orientată spre realizarea obiectivului major al educației: Dezvoltarea liberă, armonioasă a omului şi formarea personalității creative ce se poate adapta la condițiile în schimbare ale vieții. Scopul principal al studierii disciplinelor economice în mediul educațional de orice nivel, dar mai ales atunci când copilul atinge vârsta adolescentină, este formarea tinerilor cu o cultură economică dezvoltată, capabili să posede un set de cunoștințe, să comunice cu semenii în acest context, să utilizeze competențele necesare pentru rezolvarea unor probleme economice cotidiene, în acest fel integrându-se activ în viața societății.