Abstract:
The problem addressed in the present research responds to the requirements of a psychosocial nature, by appreciating the role that parents have in supporting the education offered to preschool children, it must be supported by public policies. In this sense, these relationships support preschool institutions in achieving the pedagogical objectives of the early education curriculum and the development of partnership networks with the family, taking into account the situation that most parents are interested in family, work or social matters in order to be able to supervise the development of their children or the link between family and kindergarten education.
Description:
Problematica abordată în cadrul cercetării de faţă răspunde cerinţelor de natură psihosocială, prin aprecierea rolului pe care îl au părinții în sprijinirea educației oferite copiilor de vârstă preșcolară, trebuie să fie susținută de politicile publice. În acest sens, aceste relații sprijină instituțiile preșcolare în realizarea obiectivelor pedagogice ale curriculumului de educație timpurie și dezvoltarea rețelelor de parteneriat cu familia, ținând cont de situația că majoritatea părinților sunt interesați de chestiunile de familie, de cele de serviciu sau cele sociale pentru a putea supraveghea dezvoltarea copiilor lor sau legătura între educația dintre familie și grădiniță.