REPOZITORIU UPSC

Neuroscientific approaches to teaching students in the discipline of chemistry

Show simple item record

dc.contributor.author RADU, Larisa Simona
dc.date.accessioned 2024-02-03T04:41:19Z
dc.date.available 2024-02-03T04:41:19Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation RADU, Larisa Simona. Neuroscientific approaches to teaching students in the discipline of chemistry. În: International Congress "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", 13-14 October 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 204-209. ISBN 978-9975-46-831-2. ISBN 978-9975-46-832-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-831-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-832-9
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5903
dc.description Dezvoltarea social accelerat progresivă a ultimilor ani a făcut ca educația și recent abordata neuroștiință să devină domenii strâns corelate care explorează modul în care funcționarea creierului uman capacitățile lui cognitive pot informa și îmbunătății practicile pedagogice. Se conturează din ce în ce mai clar, faptul că neuroștiința ajută cadrele didactice să înțeleagă mai bine modul în care educabilii percep actul învățării, dezvoltă și rețin informațiile, ceea ce poate conduce la eficientizarea metodelor de predare. Tipul acesta de abordare interdisciplinară denumită neuroșțiință educațională are ca scop aplicarea practică a cercetărilor științifice asupra creierului în sala de clasă în predarea diferitelor materii școlare. Tehnologiile educaționale pot fi îmbunătățite cu ajutorul studiului asupra funcțiilor și mecanismelor creierului care implică memoria, atenția, motivația, creatiitatea susținând astfel experiențe optime de învățare adecvate și adaptate curriculum-ului. Folosirea tehnicilor din neuroștiințe în predarea chimiei poate optimiza experiențele de învățare ale elevilor și crește gradul de înțelegere de către aceștia a conceptelor chimice. en_US
dc.description.abstract The progressive accelerated social development in recent years has made education and the recently approached neuroscience become closely related areas that explore how the human brain works and its cognitive capacities can inform and improve pedagogical practices. It is becoming more and more clear that neuroscience helps teachers to better understand how learners perceive the act of learning, developing and retaining information, which can lead to the efficiency of teaching methods. This type of interdisciplinary approach is called educational neuroscience, aims at the practical application of scientific research on the brain in the classroom in the teaching of various school subjects. Educational technologies can be improved, through the study of brain functions and mechanisms involving memory, attention, motivation, creativity thus supporting optimal learning experiences appropriate and adapted to the curriculum. The use of neuroscience techniques in teaching chemistry can optimize students' learning experiences and increase their understanding of chemical concepts. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher "Ion Creanga" State Pedagogical University of Chisinau en_US
dc.subject Neuroștiințe, en_US
dc.subject Tehnologii de predare en_US
dc.subject Chimie en_US
dc.subject Neuroscience en_US
dc.subject Teaching technologies en_US
dc.subject Chemistry en_US
dc.title Neuroscientific approaches to teaching students in the discipline of chemistry en_US
dc.title.alternative Abordări neuroștiințifice ale instruirii elevilor la disciplina chimie en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account