dc.contributor.author |
OVCERENCO, Nadejda |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-03T04:29:48Z |
|
dc.date.available |
2024-02-03T04:29:48Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
OVCERENCO, Nadejda. The problem of developing the professional reflection of to-be-teacher students. În: International Congress "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", 13-14 October 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 180-188. ISBN 978-9975-46-831-2. ISBN 978-9975-46-832-9. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-831-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-832-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5900 |
|
dc.description |
Această lucrare este dedicată cercetării problemei dezvoltării reflecției profesionale a studenților-masteranți ai Programului de studii „Managementul educației preșcolare”. Autorul acordă atenție rezultatelor diagnosticului reflexivității și unei poziții metacognitive a studenților formați sub aspect profesional prin cursurile de Etică managerială și Psihologia influențelor sociale. Pe lângă descrierea experienței, este prezentată organizarea pregătirii acestora în contextual abordării reflexive. Se propune sistemul modular de instruire reflexivă orientată spre practică în pregătirea studenților-pedagogi. |
en_US |
dc.description.abstract |
This paper is dedicated to examination of the problem of development of professional reflection. The author pays attention to the results of diagnostics of reflexivity and a metacognitive position of students at Murmansk State Humanities University (Murmansk, Russia) trained on the courses on pedagogy and psychology. In addition to the description of experience, organisation of their training in the way of the reflective approach is presented. The modular system of reflective practice- oriented instruction in training of students (future teachers-psychologists) is proposed. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
"Ion Creanga" State Pedagogical University of Chisinau |
en_US |
dc.subject |
Reflexie |
en_US |
dc.subject |
Reflexivitate |
en_US |
dc.subject |
Reflecție profesionlă |
en_US |
dc.subject |
Abordare reflexive |
en_US |
dc.subject |
Instruire reflexive |
en_US |
dc.subject |
Reflection |
en_US |
dc.subject |
Professional reflection |
en_US |
dc.subject |
Reflective approach |
en_US |
dc.subject |
Reflective training |
en_US |
dc.title |
The problem of developing the professional reflection of to-be-teacher students |
en_US |
dc.title.alternative |
Problema dezvoltării reflecției profesionale a studenților-pedagogi |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |