Abstract:
The specialized literature, as well as our own researches, confirm the fact that behavioral deviations in students show an increasing frequency, the range of risk factors being constantly increasing against the background of the crisis of values existing in society and against the background of globalization. Due to its dimensions, the phenomenon constitutes a particularly current psychological and social problem, which calls for careful study of the causes, the forms of manifestation, the models of psychological activity with reference to the student's antisocial behavior. In this article we present some models of psychological activity in the general education system.
Description:
Literatura de specialitate, precum și cercetările proprii confirmă faptul că devierile de comportament la elevi prezintă o tot mai mare frecvență, gama factorilor de risc fiind în continuă creștere pe fundalul crizei de valori existente în societate și pe fondalul globalizării. Prin dimensiunile pe care le are, fenomenul constituie o problemă psihologică și socială deosebit de actuală, ceia ce reclamă studierea atentă a cauzelor, a formelor de manifestare, a modelelor activității psihologice cu referire la comportamentul antisocial al elevului. În acest articol prezentăm unele modele ale activității psihologice în sistemul de învățământ general.