REPOZITORIU UPSC

Curricular psychological strategies for developing prosocial behaviour in early school-age students

Show simple item record

dc.contributor.author BEȘU, Ana-Maria
dc.date.accessioned 2024-02-02T13:43:48Z
dc.date.available 2024-02-02T13:43:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation BEȘU, Ana-Maria. Curricular psychological strategies for developing prosocial behaviour in early school-age students. În: International Congress "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", 13-14 October 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 51-58. ISBN 978-9975-46-831-2. ISBN 978-9975-46-832-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-831-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-832-9
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5885
dc.description Toate studiile subliniază importanța educației și intervențiilor care urmăresc să promoveze dezvoltarea empatiei, reglarea emoțiilor și relațiile sociale pozitive în dezvoltarea comportamentului prosocial la copii. Un accent deosebit este pus pe educația timpurie, deoarece este un moment crucial în dezvoltarea comportamentului prosocial la copii. Este important să se recunoască că dezvoltarea comportamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică necesită un efort coordonat și consecvent din partea părinților, cadrelor didactice și a întregii comunități. Prin utilizarea strategiilor curriculare adecvate, putem contribui la formarea unor adulți responsabili și implicați sociale, care pot fi activi și productivi în societatea noastră. en_US
dc.description.abstract All studies emphasize the importance of education and interventions that aim to promote the development of empathy, emotion regulation, and positive social relationships in the development of prosocial behavior in children. A special emphasis is placed on early education, as it is a crucial moment in the development of prosocial behavior in children. It is important to recognize that the development of prosocial behavior in young school-age children requires a coordinated and consistent effort from parents, teachers and the entire community. By using appropriate curriculum strategies, we can contribute to the formation of responsible and socially engaged adults who can be active and productive in our society. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher "Ion Creanga" State Pedagogical University of Chisinau en_US
dc.subject Comportament prosocial en_US
dc.subject Abilități sociale en_US
dc.subject Strategii en_US
dc.subject Moralitate en_US
dc.subject Educaţie timpurie en_US
dc.subject Prosocial behavior en_US
dc.subject Social skills en_US
dc.subject Strategies en_US
dc.subject Morality en_US
dc.subject Early education en_US
dc.title Curricular psychological strategies for developing prosocial behaviour in early school-age students en_US
dc.title.alternative Strategii psihologice curriculare de dezvoltare a comportamentului prosocial la elevii de vârstă școlară mică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account