REPOZITORIU UPSC

Die deutsche Sprache in ihrer Rolle als Wisseschaftsprache – zwischen Tradition und gelebter Realität

Show simple item record

dc.contributor.author DEGENHART, Jasmin
dc.date.accessioned 2024-01-30T18:54:44Z
dc.date.available 2024-01-30T18:54:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation DEGENHART, Jasmin. Die deutsche Sprache in ihrer Rolle als Wisseschaftsprache – zwischen Tradition und gelebter Realität. În: Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații : Conferința Științifică Națională cu participare internațională = Forschungsprobleme der Linguistik und Sprachdidaktik: Traditionen und Innovationen : Wissenschaftliche Konferenz mit internationaler Beteiligung, 3 mai 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 32-39. ISBN 978-9975-46-868-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-868-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5877
dc.description Următorul articol se referă la situația lingvistică contradictorie la universități, în primul rând în țările vorbitoare de germane. În timp ce studenții sunt de obicei predați și citesc scripturi în limba lor națională, adică germane, limba științifică a devenit din ce în ce mai mult engleză. Această situație creează o discrepanță între limbajul predării și limba științei și este deosebit de delicată când vine vorba de diferite catedre de filologie sau, în general, de științe umanistice. Întrebarea cum să depășim această discrepanță și cum să pregătească studenții pentru viața lor științifică este destul de controversată și include, de asemenea, tehnologiile viitoare și posibilitățile sale probabile, precum și limitele. en_US
dc.description.abstract The following article is concerned with the contradictory language situation at Universities, primarily in German speaking countries. While students usually are being taught and read scripts in their national language, i.e. German, the scientific language has become more and more English. This situation creates a discrepancy between the language of teaching and the language of science and it is especially delicate when it comes to the different departments of philology or in general to the humanities. The question of how to overcome this discrepancy and how to prepare students for their scientific life is quite controversy and it also includes future technologies and its probable possibilities as well as limits. en_US
dc.language.iso de en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Language situation en_US
dc.subject Scientific language en_US
dc.subject Language of teaching en_US
dc.subject Language of science en_US
dc.subject Limba științifică en_US
dc.subject Limbaj de predare en_US
dc.subject Limbaj de știință en_US
dc.subject Stuație lingvistică en_US
dc.title Die deutsche Sprache in ihrer Rolle als Wisseschaftsprache – zwischen Tradition und gelebter Realität en_US
dc.title.alternative The German language in its role as a scientific language – between tradition and lived reality en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account