dc.contributor.author |
COVACI, Mihai |
|
dc.contributor.author |
JELESCU, Petru |
|
dc.date.accessioned |
2017-04-20T09:04:34Z |
|
dc.date.available |
2017-04-20T09:04:34Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
COVACI, Mihai, JELESCU, Petru Remedierea stilurilor de învățare și a tipurilor de inteligență la studenții facultății de psihologie = Remediation of Learning Styles and Types of Intelligence at the Students of the Faculty of Psychology. In: Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţă socială. 2017. № 1(46). P. 3-14. Bibliogr.: p. 13 |
en_US |
dc.identifier.issn |
1857-4432 |
|
dc.identifier.issn |
1857-0224 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/585 |
|
dc.description |
În articol sunt expuse succint rezultatele experimentului constatativ, în baza căruia, timp de un semestru, au fost organizate și desfășurate experimentul formativ și de control cu referire la remedierea stilurilor de învățare și a tipurilor de inteligență la studenții facultății de psihologie. Experimentul formativ a avut la temelie predominanța paradigmei constructiviste conexată cu paradigma cognitivistă e-Learning. Au fost aplicate opt sinteze de tehnici adaptive, preconizate să dezvolte 3 caracteristici ale stilurilor de învățare și 3 tipuri de capacități de raționalizare sau inteligențe: tehnici axate pe dezvoltarea reflexivității, teoretizărilor și pragmatismului. Utilizând indicele d – Cohen, s-a constatat că la stilurile Reflexiv, Teoretician, Pragmatic (din cadrul modelului Honey-Mumford) și la Experiența concretă (din cadrul modelului Kolb) s-au obținut efecte
mari ale indicelui d. La stilurile Conceptualizarea abstractă, Observația reflectată (Kolb), sub-scalele 3.Procesare concretă, 4. Autoreglarea proceselor, rezultatelor și conținutului învățării (Vermunt) și la Inteligența intra-personală (Gardner) au fost înregistrate efecte de nivel mediu. Rezultate de nivel mic au fost obținute la 1.b) Procesare critică, inteligența inter-personală și Inteligența verbal-lingvistică. Astfel, programul formativ a
fost validat. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article succinctly expose results of ascertaining experiment, the basis of which, for a semester, were organized and conducted formative and monitoring experiment with reference to remediation of learning styles and types of intelligence at students from the Faculty of Psychology. The formative experiment was founded on the predominance of cognitive constructivist paradigm joined with e-Learning paradigm. Eight synthesis of
adaptive techniques were applied, intended to develop three characteristics of learning styles and three different type of rationalization or intelligence: techniques focused on developing reflexivity, theorizing and pragmatism. Calculate the Cohen's d effect, it has been found that the styles Reflector, Theorist, Pragmatist (within Honey-Mumford model) and on the Concrete experience (within the model Kolb) was obtained great effect the
Cohen's d. The styles Reflective observation, Abstract conceptualization (Kolb), sub-scales 3. Concreteprocessing, 4. Self-regulation of processes, results and content of learning (Vermunt) and Intra-personal intelligence (Gardner) were recorded mid-level the Cohen's d effects. Low level results were obtained at 1b) Critical processing, Inter-personal intelligence and Verbal-linguistic intelligence. Thus, the formative program
has been validated. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
Psihologie |
en_US |
dc.subject |
Psihologie pedagogica--studenti--activitate de invatare |
en_US |
dc.subject |
Psihologia studentului--activitate de invatare--tipuri de inteligenta |
en_US |
dc.subject |
Psihologia studentului--stiluri de invatare--tipuri de inteligenta |
en_US |
dc.title |
Remedierea stilurilor de învățare și a tipurilor de inteligență la studenții facultății de psihologie |
en_US |
dc.title.alternative |
Remediation of Learning Styles and Types of Intelligence at the Students of the Faculty of Psychology |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |