REPOZITORIU UPSC

Particularitățile activităților nonformale în cadrul cercurilor școlare în viziunea cadrelor didactice

Show simple item record

dc.contributor.author ANDRIEȘ, Vasile
dc.contributor.author COSUMOV, Marina
dc.date.accessioned 2024-01-09T08:57:54Z
dc.date.available 2024-01-09T08:57:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ANDRIEȘ, Vasile, COSUMOV, Marina. Particularitățile activităților nonformale în cadrul cercurilor școlare în viziunea cadrelor didactice. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 308-319. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5849
dc.description Activitatea nonformală ca fenomen educațional permite folosirea eficientă și plăcută a timpului liber al elevilor, dezvoltarea vieții asociative, dezvoltarea capacităților de a lucra în grup și de a coopera în rezolvarea unor sarcini complexe, dezvoltarea voinței și formarea trăsăturilor pozitive de caracter. Scopul activităților nonformale în cadrul cercurilor școlare constă în dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activități cât mai variate și bogate în conținut, cultivarea interesului pentru activități socio-culturale, facilitarea integrării în mediul școlar, oferirea de suport pentru reușita școlară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale și corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale. Activitatea în cadrul cercurilor școlare prezintă o serie de particularități și se supune unor exigențe pedagogice specifice pe care trebuie să le cunoască și să le valorifice toate cadrele didactice implicate în acest domeniu. Aici, cadrul didactic va manifesta o atitudine creatoare, inclusiv, prin aplicarea metodologiilor variate, atât în modul de realizare a activităților propriu-zise, cât și, mai ales, în relațiile/comunicarea cu elevii. en_US
dc.description.abstract The non-formal activity as an educational phenomenon allows the efficient and pleasant use of students’ free time, the development of associative life, the development of the abilities to work in a group and to cooperate in solving complex tasks, the development of the will and the formation of positive character traits. The purpose of non-formal activities within school circles consists in developing special skills, training students in activities as varied and rich in content as possible, cultivating interest in socio-cultural activities, facilitating integration into the school environment, providing support for school success as a whole, the fruition of personal talents and the correlation of skills with character attitudes. The activity within the school circles presents a series of particularities and is subject to specific pedagogical requirements that all teachers involved in this field must know and capitalize on. Here, the teaching staff will show a creative attitude, including, through the application of various methodologies, both in the way of carrying out the actual activities and, especially, in the relations/communication with the students. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Cercuri de creație en_US
dc.subject Cadre didactice en_US
dc.subject Conducători de cercuri en_US
dc.subject Personalitatea elevului en_US
dc.subject Activitate nonformală en_US
dc.subject Creative circles en_US
dc.subject Teaching staff en_US
dc.subject Circle leaders en_US
dc.subject Student personality en_US
dc.subject Non-formal activity en_US
dc.title Particularitățile activităților nonformale în cadrul cercurilor școlare în viziunea cadrelor didactice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account