REPOZITORIU UPSC

Particularități specifice de abordare a domeniilor artei în cadrul cercurilor școlare

Show simple item record

dc.contributor.author COSUMOV, Marina
dc.date.accessioned 2024-01-02T16:49:15Z
dc.date.available 2024-01-02T16:49:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation COSUMOV, Marina. Particularități specifice de abordare a domeniilor artei în cadrul cercurilor școlare. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 320-326. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5829
dc.description Efectele educației și învățământului extrașcolar sunt benefice pentru dezvoltarea personalității, contribuind la optimizarea rezultatelor învățării, la creșterea activismului și procesului de implicare în diferite activități instituționale și comunitare etc. Relația dintre educație și artă asigură umanizarea și culturalizarea continuă a personalității. Educația prin artă, realizată în cadrul nonformal/extrașcolar reprezintă acea dimensiune a formării care urmărește pregătirea persoanei pentru a recepta, interpreta, interioriza și crea valori, concretizate în diferite suporturi sau situații (artă, natură, conduită umană, comunitate etc.), în perspectiva sporirii împlinirii spirituale și a imprimării unui sens superior existenței umane. en_US
dc.description.abstract The effects of education and extracurricular education are beneficial for personality development, contributing to the optimization of learning results, to increasing activism and the process of involvement in various institutional and community activities, etc. The relationship between education and art ensures the continuous humanization and culturalization of the personality. Education through art, carried out in the non-formal/extracurricular setting, represents that dimension of training that aims to prepare the person to receive, interpret, internalize and create values, embodied in different supports or situations (art, nature, human conduct, community, etc.), in the prospect of increasing spiritual fulfillment and imprinting a higher meaning on human existence. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație extrașcolară en_US
dc.subject Învățământ extrașcolar en_US
dc.subject Dezvoltare cultural-artistică en_US
dc.subject Educaţie artistică en_US
dc.subject Extracurricular education en_US
dc.subject Cultural-artistic development en_US
dc.subject Artistic education en_US
dc.title Particularități specifice de abordare a domeniilor artei în cadrul cercurilor școlare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account