dc.contributor.author |
COSUMOV, Marina |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-02T16:49:15Z |
|
dc.date.available |
2024-01-02T16:49:15Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
COSUMOV, Marina. Particularități specifice de abordare a domeniilor artei în cadrul cercurilor școlare. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 320-326. ISBN 978-9975-46-822-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-822-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5829 |
|
dc.description |
Efectele educației și învățământului extrașcolar sunt benefice pentru dezvoltarea personalității, contribuind la optimizarea rezultatelor învățării, la creșterea activismului și procesului de implicare în diferite activități instituționale și comunitare etc. Relația dintre educație și artă asigură umanizarea și culturalizarea continuă a personalității. Educația prin artă, realizată în cadrul nonformal/extrașcolar reprezintă acea dimensiune a formării care urmărește pregătirea persoanei pentru a recepta, interpreta, interioriza și crea valori, concretizate în diferite suporturi sau situații (artă, natură, conduită umană, comunitate etc.), în perspectiva sporirii împlinirii spirituale și a imprimării unui sens superior existenței umane. |
en_US |
dc.description.abstract |
The effects of education and extracurricular education are beneficial for personality development, contributing to the optimization of learning results, to increasing activism and the process of involvement in various institutional and community activities, etc. The relationship between education and art ensures the continuous humanization and culturalization of the personality. Education through art, carried out in the non-formal/extracurricular setting, represents that dimension of training that aims to prepare the person to receive, interpret, internalize and create values, embodied in different supports or situations (art, nature, human conduct, community, etc.), in the prospect of increasing spiritual fulfillment and imprinting a higher meaning on human existence. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație extrașcolară |
en_US |
dc.subject |
Învățământ extrașcolar |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare cultural-artistică |
en_US |
dc.subject |
Educaţie artistică |
en_US |
dc.subject |
Extracurricular education |
en_US |
dc.subject |
Cultural-artistic development |
en_US |
dc.subject |
Artistic education |
en_US |
dc.title |
Particularități specifice de abordare a domeniilor artei în cadrul cercurilor școlare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |