REPOZITORIU UPSC

Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților

Show simple item record

dc.contributor.author VRABII, Violeta
dc.contributor.author MELNICIUC, Galina
dc.date.accessioned 2024-01-02T16:21:58Z
dc.date.available 2024-01-02T16:21:58Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation VRABII, Violeta, MELNICIUC, Galina. Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 267-274. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5824
dc.description Motivația în contextul schimbărilor reprezintă o călătorie internă pentru a satisface nevoile, este o expresie a orientării și direcționării acțiunii prin abordare directă (intrinsecă) și indirectă (extrinsecă) a factorilor de influență. Motivația intrinsecă ce desemnează prin continuu învățare spre implicare profundă, curiozitate și dorința de cunoaștere. Motivația externă ca mijloc de atingere a scopurilor prin recompense și laude. Motivarea învățării pentru vârsta adolescenților este premisă pentru dezvoltarea intelectuală, cât și a identității. Modelele motivaționale externe se realizează prin strategii de dezvoltare a atenției, relevanței, încrederii și satisfacției. Profesorul ca model cognitiv, dar mai cu seamă socio-afectiv influențează motivația învățării adolescenților. en_US
dc.description.abstract Motivation in the context of changes represents an internal journey to satisfy needs, it is an expression of orientation and direction of action through direct (intrinsic) and indirect (extrinsic) influence factors. Intrinsic motivation that means through continuous learning towards deep involvement, curiosity and the desire for knowledge. Extrinsic motivation as a means of achieving goals through rewards and praise. Learning motivation for adolescents is a prerequisite for intellectual and identity development. External motivational patterns are achieved through strategies to develop attention, relevance, trust and satisfaction. The teacher as a cognitive model, but more importantly a socio-affective one, influences the learning motivation of adolescents. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Motivație en_US
dc.subject Motivație intrinsecă en_US
dc.subject Motivație extrinsecă en_US
dc.subject Adolescență en_US
dc.subject Modelul ARCS en_US
dc.subject Strategie motivațională en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Intrinsic motivation en_US
dc.subject Extrinsic motivation en_US
dc.subject Adolescence en_US
dc.subject ARCS model en_US
dc.subject Motivational strategy en_US
dc.title Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account