dc.contributor.author |
VRABII, Violeta |
|
dc.contributor.author |
MELNICIUC, Galina |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-02T16:21:58Z |
|
dc.date.available |
2024-01-02T16:21:58Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
VRABII, Violeta, MELNICIUC, Galina. Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 267-274. ISBN 978-9975-46-822-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-822-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5824 |
|
dc.description |
Motivația în contextul schimbărilor reprezintă o călătorie internă pentru a satisface nevoile, este o expresie a orientării și direcționării acțiunii prin abordare directă (intrinsecă) și indirectă (extrinsecă) a factorilor de influență. Motivația intrinsecă ce desemnează prin continuu învățare spre implicare profundă, curiozitate și dorința de cunoaștere. Motivația externă ca mijloc de atingere a scopurilor prin recompense și laude. Motivarea învățării pentru vârsta adolescenților este premisă pentru dezvoltarea intelectuală, cât și a identității. Modelele motivaționale externe se realizează prin strategii de dezvoltare a atenției, relevanței, încrederii și satisfacției. Profesorul ca model cognitiv, dar mai cu seamă socio-afectiv influențează motivația învățării adolescenților. |
en_US |
dc.description.abstract |
Motivation in the context of changes represents an internal journey to satisfy needs, it is an expression of orientation and direction of action through direct (intrinsic) and indirect (extrinsic) influence factors. Intrinsic motivation that means through continuous learning towards deep involvement, curiosity and the desire for knowledge. Extrinsic motivation as a means of achieving goals through rewards and praise. Learning motivation for adolescents is a prerequisite for intellectual and identity development. External motivational patterns are achieved through strategies to develop attention, relevance, trust and satisfaction. The teacher as a cognitive model, but more importantly a socio-affective one, influences the learning motivation of adolescents. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Motivație |
en_US |
dc.subject |
Motivație intrinsecă |
en_US |
dc.subject |
Motivație extrinsecă |
en_US |
dc.subject |
Adolescență |
en_US |
dc.subject |
Modelul ARCS |
en_US |
dc.subject |
Strategie motivațională |
en_US |
dc.subject |
Motivation |
en_US |
dc.subject |
Intrinsic motivation |
en_US |
dc.subject |
Extrinsic motivation |
en_US |
dc.subject |
Adolescence |
en_US |
dc.subject |
ARCS model |
en_US |
dc.subject |
Motivational strategy |
en_US |
dc.title |
Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |