REPOZITORIU UPSC

Modalități de prevenție, evaluare și intervenția psihologică pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală

Show simple item record

dc.contributor.author CIOBANU, Adriana
dc.date.accessioned 2024-01-02T16:17:06Z
dc.date.available 2024-01-02T16:17:06Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CIOBANU, Adriana. Modalități de prevenție, evaluare și intervenția psihologică pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 257-266. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5823
dc.description În articol sunt analizate informații privind modalitățile de prevenție, evaluare și intervenție pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală, la care competențele de comunicare se formează în special prin activitatea didactică și extra didactică, de predare-învățare a cunoștințelor, de formare a priceperilor și deprinderilor, de relaționare în cadrul grupului școlar etc. Sunt punctate direcțiile și metodele de evaluare și intervenție psihologică pentru prevenirea dificultăților de comunicare la elevii din treapta liceală. În realizarea intervenției psihologice a elevilor din treapta liceală se pune accentul pe necesitatea învățării interactive și a conlucrării în procesul instructiv-educativ, dar și pe dirijarea și stimularea capabilităților cognitive ale celor instruiți pentru obținerea performanțelor de comunicare, de relaționare și de încadrare în societate. en_US
dc.description.abstract The article analyzes information on the methods of prevention, assessment and intervention for capitalizing on the potential of communication in high school students, where communication skills are formed mainly through didactic and extra-didactic activity, teaching-learning knowledge, training skills and abilities, of communication within the school group, etc. The directions and methods of assessment and psychological intervention for the prevention of communication difficulties in high school students are pointed out. In carrying out the psychological intervention of high school students, the emphasis is placed on the need for interactive learning and collaboration in the instructional-educational process, but also on directing and stimulating the cognitive capabilities of those trained to achieve communication, relationship and social inclusion performances. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Elev din treapta liceală en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Prevenție en_US
dc.subject Evaluare en_US
dc.subject Intervenție psihologică en_US
dc.subject High school student en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Prevention en_US
dc.subject Assessment en_US
dc.subject Psychological intervention en_US
dc.title Modalități de prevenție, evaluare și intervenția psihologică pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account