dc.contributor.author |
CIOBANU, Adriana |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-02T16:17:06Z |
|
dc.date.available |
2024-01-02T16:17:06Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
CIOBANU, Adriana. Modalități de prevenție, evaluare și intervenția psihologică pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 257-266. ISBN 978-9975-46-822-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-822-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5823 |
|
dc.description |
În articol sunt analizate informații privind modalitățile de prevenție, evaluare și intervenție pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală, la care competențele de comunicare se formează în special prin activitatea didactică și extra didactică, de predare-învățare a cunoștințelor, de formare a priceperilor și deprinderilor, de relaționare în cadrul grupului școlar etc. Sunt punctate direcțiile și metodele de evaluare și intervenție psihologică pentru prevenirea dificultăților de comunicare la elevii din treapta liceală. În realizarea intervenției psihologice a elevilor din treapta liceală se pune accentul pe necesitatea învățării interactive și a conlucrării în procesul instructiv-educativ, dar și pe dirijarea și stimularea capabilităților cognitive ale celor instruiți pentru obținerea performanțelor de comunicare, de relaționare și de încadrare în societate. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article analyzes information on the methods of prevention, assessment and intervention for capitalizing on the potential of communication in high school students, where communication skills are formed mainly through didactic and extra-didactic activity, teaching-learning knowledge, training skills and abilities, of communication within the school group, etc. The directions and methods of assessment and psychological intervention for the prevention of communication difficulties in high school students are pointed out. In carrying out the psychological intervention of high school students, the emphasis is placed on the need for interactive learning and collaboration in the instructional-educational process, but also on directing and stimulating the cognitive capabilities of those trained to achieve communication, relationship and social inclusion performances. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Elev din treapta liceală |
en_US |
dc.subject |
Comunicare |
en_US |
dc.subject |
Prevenție |
en_US |
dc.subject |
Evaluare |
en_US |
dc.subject |
Intervenție psihologică |
en_US |
dc.subject |
High school student |
en_US |
dc.subject |
Communication |
en_US |
dc.subject |
Prevention |
en_US |
dc.subject |
Assessment |
en_US |
dc.subject |
Psychological intervention |
en_US |
dc.title |
Modalități de prevenție, evaluare și intervenția psihologică pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |