REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea personalității la vârsta preadolescentă

Show simple item record

dc.contributor.author RACU, Igor
dc.date.accessioned 2024-01-02T15:56:22Z
dc.date.available 2024-01-02T15:56:22Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation RACU, Igor. Dezvoltarea personalității la vârsta preadolescentă. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 218-226. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5818
dc.description În acest articol sunt prezentate rezultatele unei cercetări constatative realizate pe un eșantion de 120 preadolescenți selectați în conformitate cu variabilele studiului: mediului de trai(urban/rural) și tipul de familie în care ei sunt educați (complete, incomplete, temporar dezintegrate). Au fost administrate trei instrumente diagnostice: Chestionarul de personalitate Eysenck, Tehnica de diagnosticare a nivelului anxietății școlare Phillips, Test pentru evaluarea stimei de sine - Rosenberg. Analiza cantitativă și calitativă a datelor, prelucrarea statistică realizată a permis confirmarea ipotezelor și demonstrarea efectelor variabilelor asupra procesului de dezvoltare a personalității în vârsta preadolescentă. en_US
dc.description.abstract This article presents the results of a survey carried out on a sample of 120 preadolescents selected according to the variables of the study: the living environment (urban/rural) and the type of family in which they are educated (complete, incomplete, temporarily disintegrated). Three diagnostic tools were administered: the Eysenck personality questionnaire, the Phillips school anxiety level diagnostic technique, the Rosenberg self-esteem assessment test. The quantitative and qualitative analysis of the data, the statistical processing carried out allowed the confirmation of the hypotheses and the demonstration of the effects of the variables on the process of personality development in the preadolescent age. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Vârsta preadolescentă en_US
dc.subject Cercetare constatativă en_US
dc.subject Tip de familie en_US
dc.subject Personalitate en_US
dc.subject Preadolescent age en_US
dc.subject Ascertainment research en_US
dc.subject Family type en_US
dc.subject Personality en_US
dc.title Dezvoltarea personalității la vârsta preadolescentă en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account