dc.contributor.author |
GEORGESCU, Maria |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-02T15:19:13Z |
|
dc.date.available |
2024-01-02T15:19:13Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
GEORGESCU, Maria. Toleranța cadrelor didactice ca factor de motivare în integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 168-175. ISBN 978-9975-46-822-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-822-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5811 |
|
dc.description |
Integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul de masă este un obiectiv major al educației prin care se asigură egalizarea de șanse pentru toți copiii și presupune adaptarea școlii și a învățării la nivelul de înțelegere, abilitățile și capacitățile copilului. Acest lucru este posibil doar cu ajutorul cadrelor didactice care trebuie să cunoască foarte bine copilul și să depună eforturi suplimentare în adaptarea curriculară a conținuturilor de predat. Pentru o integrare de succes, în sistemul educațional este nevoie de specialiști: psihologi școlari, psihopedagogi, cadre didactice de sprijin, profesori logopezi, mediatori școlari, dar și de cadre didactice instruite în domeniul atât de vast al dizabilităților, care să manifeste atitudine tolerantă față de fiecare copil aflat în dificultate. |
en_US |
dc.description.abstract |
The integration of children with special educational needs into mainstream education is a major goal of education that ensures equal opportunities for all children and involves adapting school and learning to the child’s level of understanding, skills and capabilities. This is only possible with the help of teachers who must know the child very well and make additional efforts in the curricular adaptation of the contents to be taught. For a successful integration, the educational system needs specialists: school psychologists, psychopedagogues, support teachers, speech therapists, school mediators, but also teachers trained in such a vast field of disabilities, who show a tolerant attitude towards of every child in need. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Cadru didactic |
en_US |
dc.subject |
Cerințe educaționale speciale |
en_US |
dc.subject |
Integrare |
en_US |
dc.subject |
Toleranță |
en_US |
dc.subject |
Teacher |
en_US |
dc.subject |
Special educational requirements |
en_US |
dc.subject |
Integration |
en_US |
dc.subject |
Tolerance |
en_US |
dc.title |
Toleranța cadrelor didactice ca factor de motivare în integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |