REPOZITORIU UPSC

Echilibru între profesionalizare și factorul Timp

Show simple item record

dc.contributor.author MELNIC, Natalia
dc.date.accessioned 2024-01-02T15:12:32Z
dc.date.available 2024-01-02T15:12:32Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation MELNIC, Natalia. Echilibru între profesionalizare și factorul Timp. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 163-167. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5810
dc.description Reformele educative influențează construcția identității profesionale a cadrelor didactice și relațiile lor cu ceilalți factori pedagogici și sociali. Însă în ce mod se produce atare influență? Pornind de la evoluțiile recente ale reformelor convergente și ale competențelor așteptate de politica educativă, este necesar să punctăm și anumite dificultăți de adaptare la schimbare, la mediul social, cultural și politic, la raportul cu cunoștințele ce trebuie asimilate și la gestiunea clasei. Activitatea cadrului didactic se află în permanentă tensiune datorită necesității de a regla și de a raționaliza reușita elevilor într-o societate în care școala nu mai este un „sanctuar al cunoașterii”, dar care cere mult mai mult de la cadrele didactice. en_US
dc.description.abstract Educational reforms influence the construction of the professional identity of teachers and their relations with other pedagogical and social factors. But in what way does such influence occur? Based on recent developments in convergent reforms and skills expected by educational policy, it is necessary to point out certain difficulties in adapting to change, to the social, cultural and political environment, to the relationship with the knowledge to be assimilated and to the management of the classroom. The activity of the teacher is in constant tension due to the need to regulate and rationalize the students’ success in a society where the school is no longer a „sanctuary of knowledge”, but which requires much more from the teachers. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Cadru didactic en_US
dc.subject Paradigma de profesionalizare en_US
dc.subject Paradigma de profesionalizare en_US
dc.subject Teacher en_US
dc.subject Professionalization paradigm en_US
dc.subject Time factor en_US
dc.title Echilibru între profesionalizare și factorul Timp en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account