REPOZITORIU UPSC

Cultura învățării cadrelor didactice în contextul profesionalizării pedagogice

Show simple item record

dc.contributor.author AFANAS, Aliona
dc.date.accessioned 2024-01-02T15:08:56Z
dc.date.available 2024-01-02T15:08:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation AFANAS, Aliona. Cultura învățării cadrelor didactice în contextul profesionalizării pedagogice. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 156-162. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5809
dc.description Articolul prezintă cultura învățării pe tot parcursul vieții a cadrelor didactice prin politicile educaționale și a viziunilor diferiților autori în literatura de specialitate. Fundamentarea epistemologică a Teoriei profesionalizării cadrelor didactice are la bază dezvoltarea cognitivă a cadrelor didactice, reprezintând o sinteză a interacțiunilor între cogniție, metacogniție și cogniție socială, între gândire, inteligență și celelalte procese inițiale cognitive complexe. Cadrul metodologic al profesionalizării pedagogice a cadrelor didactice conține instrumentele metodologice, mecanismele și căile de profesionalizare ale cadrelor didactice în contextul noilor realități sociale. en_US
dc.description.abstract The article presents the culture of lifelong learning of teachers through educational policies and the views of various authors in the literature. The epistemological foundation of the teaching staff professionalization theory is based on the cognitive development of teachers, representing a synthesis of interactions between cognition, metacognition and social cognition, between thinking, intelligence and other complex cognitive initial processes. The methodological framework of pedagogical professionalization of teachers contains the methodological tools, mechanisms and ways of professionalization of teachers in the context of new social realities. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Cultura învățării en_US
dc.subject Învățare pe tot parcursul vieții en_US
dc.subject Teoria profesionalizării en_US
dc.subject Paradigma de profesionalizare en_US
dc.subject Cadrul metodologic en_US
dc.subject Metacogniția en_US
dc.subject Learning culture en_US
dc.subject Lifelong learning en_US
dc.subject Theory of the professionalization en_US
dc.subject The professionalization paradigm en_US
dc.subject Methodological framework en_US
dc.subject Metacognition en_US
dc.title Cultura învățării cadrelor didactice în contextul profesionalizării pedagogice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account