REPOZITORIU UPSC

Profesionalizarea cadrelor didactice și manualul școlar: între „a învăța” și „a se forma”

Show simple item record

dc.contributor.author VICOL, Nelu
dc.date.accessioned 2024-01-02T14:50:10Z
dc.date.available 2024-01-02T14:50:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation VICOL, Nelu. Profesionalizarea cadrelor didactice și manualul școlar: între „a învăța” și „a se forma”. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 131-140. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5806
dc.description Textul se axează pe dicotomia profesionalizarea cadrelor didactice-modulul recuperabil „manualul școlar”. Autorul a investigat atare problematică și intervine cu analize și interpretări epistemice privind corelarea conținuturilor curriculare și contextualizarea acestora în manualele școlare. Or, manualul școlar trebuie perceput de cadrele didactice ca fiind mijlocul esențial, fundamentat în mod științific, de dirijare a activității profesorului și elevului. De aceea problemele ce țin de calitatea manualului școlar sunt în atenția autorităților, savanților-pedagogi și psihologi, autorilor, profesorilor, elevilor, părinților, societății civile. Manualul reprezintă o carte ce cuprinde noțiunile de bază ale unei științe, o carte de școală, o carte folosită în școli în care sunt prezentate și explicitate noțiunile fundamentale ale unei discipline școlare/științifice, artistice sau tehnice. en_US
dc.description.abstract The text focuses on the dichotomy the professionalization of teaching staff-the recoverable module „the manual school”. The author has investigated such a problematic and intervenes with epistemic analyzes and interpretations regarding the correlation curriculum contents and their contextualization in school textbooks. However, the school textbook must be perceived by teaching staff as the essential means, scientifically based, of directing the teacher’s activity and the student. That is why the problems related to the quality of the school manual are in the attention of the authorities, scholars- pedagogues and psychologists, authors, teachers, students, parents, civil society. The manual is a book that includes the basic notions of a science, a school book, a book used in schools where they are presented and explained the fundamental notions of a school/scientific, artistic or technical subject. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Profesionalizare en_US
dc.subject Manual școlar en_US
dc.subject Cadru didactic en_US
dc.subject Școală en_US
dc.subject Știință școlară en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Professionalization en_US
dc.subject School textbook en_US
dc.subject Teacher en_US
dc.subject School en_US
dc.subject School science en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.title Profesionalizarea cadrelor didactice și manualul școlar: între „a învăța” și „a se forma” en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account