Abstract:
The study of interactions is a current theme for the general education system, so in this article I will highlight some of its aspects to provide an essential perspective in understanding the problems and difficulties these interactions present to students, regardless of their language level. Compared to other written or spoken expressions of a language, the interaction is characterized, above all, by its temporality, as the speaker intervenes in a sequential development without having the possibility to interrupt the course to give you the time necessary to reflect, delete or modification of words or gestures to the extent that the interlocutors have already received what he produced in a continuous and dynamic process.
Description:
Studiul interacțiunilor reprezintă o temă actuală pentru sistemul de învățământ general, de aceea în acest articol vom evidenția câteva dintre aspectele sale pentru a oferi o perspectivă esențială în înțelegerea problemelor și dificultăților pe care le prezintă aceste interacțiuni elevilor, indiferent de nivelul lor de limbă. În comparație cu alte expresii scrise sau orale ale unei limbi, interacțiunea este caracterizată, mai ales, prin temporalitatea sa, întrucât vorbitorul intervine într-o derulare secvențială fără a avea posibilitatea de a întrerupe cursul pentru a-ți acorda timp necesar pentru reflectare, ștergere sau modificare a cuvintelor sau gesturilor în măsura în care interlocutorii au primit deja ceea ce el a produs într-un proces continuu și dinamic.