dc.contributor.author |
HADÎRCĂ, Maria |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-02T13:38:16Z |
|
dc.date.available |
2024-01-02T13:38:16Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
HADÎRCĂ, Maria. Competențele-cheie: miză socială, context de formare și probleme de implementare. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 65-74. ISBN 978-9975-46-822-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-822-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5796 |
|
dc.description |
În articol este examinată semnificația competențelor-cheie în contextul educației postmoderne, este argumentată necesitatea reconfigurării procesului actual de învățare spre formarea competențelor-cheie, sunt evidențiați factorii de bază ce determină calitatea educației și a instruirii centrate pe formarea-dezvoltarea de competențe și avansate propuneri de soluționare a unor probleme legate de implementarea acestei abordări în învățământul general din R. Moldova. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article examines the significance of key competencies in the context of postmodern education, argues for the need to reconfigure the current learning process towards the acquiring of key competencies, highlights the main factors that determine the quality of education and training centered on acquiring-developing competencies, and presents advanced solutions for addressing the challenges related to the implementation of this approach in the general education process in the Republic of Moldova. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Curriculum |
en_US |
dc.subject |
Competență-cheie |
en_US |
dc.subject |
Învățământ general |
en_US |
dc.subject |
Formarea cadrelor didactice |
en_US |
dc.subject |
Paradigmă de eficientizare |
en_US |
dc.subject |
Profesor eficient |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
Quality in education |
en_US |
dc.subject |
Key competence |
en_US |
dc.subject |
Curriculum |
en_US |
dc.subject |
General education |
en_US |
dc.subject |
Learning efficiency paradigm |
en_US |
dc.subject |
Pedagogical culture |
en_US |
dc.subject |
Quality teacher |
en_US |
dc.title |
Competențele-cheie: miză socială, context de formare și probleme de implementare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |