Abstract:
In the article we consider a new approach in studying math in 7th grade within the educational reform project “New Ukrainian School”. Particularly, we observe the methodological features of the mathematics textbook for the 7th grade of the author’s team consisting of Oleksandr Shkolnyi, Yevhen Nelin, Andrii Mylianyk, Yulia Prostakova. Emphasis is placed on the fundamental differences of this textbook, based on the model educational program of the same authors, from traditional Ukrainian mathematics textbooks for the 7th grade of secondary school.
Description:
În articol este prezentată o nouă abordare privind studiul matematicii în clasa a VII-a în cadrul proiectului reformei educaționale „Noua școală din Ucraina”. În special, sunt prezentate aspectele metodologice ale manualului de matematică pentru clasa a VII-a, elaborat de echipa de autori: Oleksandr Shkolnyi, Yevhen Nelin, Andrii Mylianyk, Yulia Prostakova. Se pune accent pe evidențierea diferențelor fundamentale dintre manualul elaborat, axat pe modelul de program educațional propus de această echipă de autori, și manualele tradiționale de matematică, editate în Ucraina pentru clasa a VII-a.