REPOZITORIU UPSC

Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare

Show simple item record

dc.contributor.author ACHIRI, Ion
dc.date.accessioned 2024-01-02T13:23:08Z
dc.date.available 2024-01-02T13:23:08Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ACHIRI, Ion. Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 45-50. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5793
dc.description Articolul abordează problema elaborării și implementării unui nou Plan-cadru de învățământ al școlii, construit din perspectiva învățării transdisciplinare. Este formulat un sistem de principii pe care se va fundamenta noul model de Plan-cadru de învățământ al școlii în Republica Moldova. Sunt evidențiate unele perspective privind realizarea transdisciplinarătății în cadrul treptelor de învățământ primar, gimnazial și liceal. Este evidențiată necesitatea corelări armonice, prin inermediul noului Plan-cadru de învățământ al școlii, a monodisciplinarității, interdisciplinarității, pluridisciplinarității și transdisciplinarității la diverse trepte de învățământ. en_US
dc.description.abstract The article addresses the issue of the development and implementation of a new school education framework, built from the perspective of transdisciplinary learning. A system of principles is formulated on which the new model of the school education framework plan in the Republic of Moldova will be based. Some perspectives regarding the realization of transdisciplinarity in the framework of primary, secondary and high school levels of education are highlighted. The need for harmonious correlation, through the new School Education Framework Plan, of monodisciplinarity, interdisciplinarity, pluridisciplinarity and transdisciplinarity at various levels of education is highlighted. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Plan-cadru de învățământ al școlii en_US
dc.subject Paradigmă educațională en_US
dc.subject Învățare transdiciplinară en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Educational framework plan of the school en_US
dc.subject Educational paradigm en_US
dc.subject Transdisciplinary learning en_US
dc.subject Education en_US
dc.title Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account