dc.contributor.author |
ACHIRI, Ion |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-02T13:23:08Z |
|
dc.date.available |
2024-01-02T13:23:08Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
ACHIRI, Ion. Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 45-50. ISBN 978-9975-46-822-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-822-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5793 |
|
dc.description |
Articolul abordează problema elaborării și implementării unui nou Plan-cadru de învățământ al școlii, construit din perspectiva învățării transdisciplinare. Este formulat un sistem de principii pe care se va fundamenta noul model de Plan-cadru de învățământ al școlii în Republica Moldova. Sunt evidențiate unele perspective privind realizarea transdisciplinarătății în cadrul treptelor de învățământ primar, gimnazial și liceal. Este evidențiată necesitatea corelări armonice, prin inermediul noului Plan-cadru de învățământ al școlii, a monodisciplinarității, interdisciplinarității, pluridisciplinarității și transdisciplinarității la diverse trepte de învățământ. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article addresses the issue of the development and implementation of a new school education framework, built from the perspective of transdisciplinary learning. A system of principles is formulated on which the new model of the school education framework plan in the Republic of Moldova will be based. Some perspectives regarding the realization of transdisciplinarity in the framework of primary, secondary and high school levels of education are highlighted. The need for harmonious correlation, through the new School Education Framework Plan, of monodisciplinarity, interdisciplinarity, pluridisciplinarity and transdisciplinarity at various levels of education is highlighted. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Plan-cadru de învățământ al școlii |
en_US |
dc.subject |
Paradigmă educațională |
en_US |
dc.subject |
Învățare transdiciplinară |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Educational framework plan of the school |
en_US |
dc.subject |
Educational paradigm |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinary learning |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.title |
Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |