REPOZITORIU UPSC

Învățământul dual. Justificare, premise juridice, precauții și limite pedagogice de concretizare

Show simple item record

dc.contributor.author CUCOȘ, Constantin
dc.date.accessioned 2023-12-28T06:28:27Z
dc.date.available 2023-12-28T06:28:27Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CUCOȘ, Constantin. Învățământul dual. Justificare, premise juridice, precauții și limite pedagogice de concretizare. În: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic : Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională, 17 noiembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 26-36. ISBN 978-9975-46-822-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-822-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5791
dc.description În prezentul text, ne propunem să realizăm o radiografiere a statutului învățământului dual, ca o cale de formare profesional-vocațională, din perspectiva normelor legislative, a principiilor și prescripțiilor pedagogice, dar și a realităților educaționale concrete, mai ales, cu referire la România și Republica Moldova, dar și conexat la ce se întâmplă în țări din Uniunea Europeană. Vom aduce în atenție evoluții recente în acest domeniu, dar vom încerca să semnalăm și unele interogații, limite sau precauții legate de dezvoltarea și implementarea unui autentic învățământ dual, având ca puncte de plecare - epistemologice, practice - principiile și constrângerile de ordin didactic, psihopedagogic, strategic. en_US
dc.description.abstract In this article, we propose an evaluation of the situation of dual education, as a way of professional-vocational training, from the perspective of legislative norms, pedagogical principles or prescriptions, but also of concrete educational realities, especially with reference to Romania and the Republic Moldova, but, of course, in direct connection with what is happening in European Union countries. We will bring to attention recent developments in this field, but we will also try to signal some doubts, limits or precautions related to the development and implementation of an authentic dual education, having as epistemological or praxeological premises the didactic, psychopedagogical, strategic principles and constraints. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Învățământ dual en_US
dc.subject Învățare experiențială en_US
dc.subject Formare în alternanță en_US
dc.subject Învățământ vocațional en_US
dc.subject Dual education en_US
dc.subject Experiential learning en_US
dc.subject Alternating training en_US
dc.subject Vocational education en_US
dc.title Învățământul dual. Justificare, premise juridice, precauții și limite pedagogice de concretizare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account