REPOZITORIU UPSC

Predarea – învățarea textului nonliterar în clasele de gimnaziu: de la textul literar spre textul funcțional

Show simple item record

dc.contributor.author ZGARDAN-CRUDU, Aliona
dc.date.accessioned 2017-04-19T07:39:31Z
dc.date.available 2017-04-19T07:39:31Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Zgardan-Crudu, Aliona. Predarea – învățarea textului nonliterar în clasele de gimnaziu: de la textul literar spre textul funcțional. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN, G. TOPOR, A. SOLCAN [et al.]: [in 2 vol.]. Chişinău: S. n., 2014 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1, p. 16-21. Bibliogr.- 3 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/578
dc.description.abstract The integrated study of language and literature involves learning Romanian language content in connection with the contents of literature, merging them into a whole: the study of language content in the context of the literary text and content of literature on the basis of language material. Or, and the study of the functional text also will be achieved in the context of the study of literary texts. In this article, we propose models of functional texts, developed based on literary text, thereby trying to argue the importance of the integrated study of Romanian language and literature. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject Didactica limbii române en_US
dc.subject Texte nonliterare en_US
dc.title Predarea – învățarea textului nonliterar în clasele de gimnaziu: de la textul literar spre textul funcțional en_US
dc.type Materialele Conferintei en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account