dc.contributor.author |
DOBRIN, Nicoleta |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-18T12:59:29Z |
|
dc.date.available |
2023-12-18T12:59:29Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
DOBRIN, Nicoleta. Necesitatea utilizării textului literar ca bază pentru cunoașterea mediului lingvistic literar. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 330-334. ISBN 978-9975-46-681-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-681-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5770 |
|
dc.description |
Învățarea literaturii române în ciclul primar devine o temă actuala pentru învățământul contemporan. Explorarea textului literar în practică trebuie să se conformeze necesitaților lingvistice, culturale, intelectuale si estetice ale conținutului. În activitatea cognitiva a elevului textul literar devine un material didactic esențial, informația căruia va fi valorificata potrivit obiectivelor, precum: perceperea textului, anticiparea si identificarea mesajului, interpretarea mesajului si aprecierea acestui text. Studierea lecturii ca mijloc de formare a competențelor de comunicare ar înseamnă funcționarea sistematică a activităților si proceselor complexe la diferite niveluri de asimilare a textului literar. |
en_US |
dc.description.abstract |
The teaching of Romanian literature in primary school is becoming a topical issue for contemporary education. The exploration of the literary text in practice must conform to the linguistic, cultural, intellectual and aesthetic needs of the content. In the cognitive activity of the pupil the literary text becomes an essential didactic material, the information of which will be used according to the objectives, such as: perception of the text, anticipation and identification of the message, interpretation of the message and appreciation of this text. The study of reading as a means of forming communicative skills would mean the systematic functioning of complex activities and processes at different levels of assimilation of the literary text. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Formative assessment |
en_US |
dc.subject |
Anticipatory skills |
en_US |
dc.subject |
Research-information skills |
en_US |
dc.subject |
Interpretation-appreciation skills |
en_US |
dc.subject |
Structured knowledge |
en_US |
dc.subject |
Literary education |
en_US |
dc.subject |
Evaluare formativă |
en_US |
dc.subject |
Competente de anticipare |
en_US |
dc.subject |
Competente de cercetare-informare |
en_US |
dc.subject |
Competente de interpretare-apreciere |
en_US |
dc.subject |
Cunoștințe structurate |
en_US |
dc.subject |
Educație literară |
en_US |
dc.title |
Necesitatea utilizării textului literar ca bază pentru cunoașterea mediului lingvistic literar |
en_US |
dc.title.alternative |
The need to use the literary text as a basis for knowing the literary linguistic environment |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |