REPOZITORIU UPSC

Necesitatea utilizării textului literar ca bază pentru cunoașterea mediului lingvistic literar

Show simple item record

dc.contributor.author DOBRIN, Nicoleta
dc.date.accessioned 2023-12-18T12:59:29Z
dc.date.available 2023-12-18T12:59:29Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation DOBRIN, Nicoleta. Necesitatea utilizării textului literar ca bază pentru cunoașterea mediului lingvistic literar. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 330-334. ISBN 978-9975-46-681-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-681-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5770
dc.description Învățarea literaturii române în ciclul primar devine o temă actuala pentru învățământul contemporan. Explorarea textului literar în practică trebuie să se conformeze necesitaților lingvistice, culturale, intelectuale si estetice ale conținutului. În activitatea cognitiva a elevului textul literar devine un material didactic esențial, informația căruia va fi valorificata potrivit obiectivelor, precum: perceperea textului, anticiparea si identificarea mesajului, interpretarea mesajului si aprecierea acestui text. Studierea lecturii ca mijloc de formare a competențelor de comunicare ar înseamnă funcționarea sistematică a activităților si proceselor complexe la diferite niveluri de asimilare a textului literar. en_US
dc.description.abstract The teaching of Romanian literature in primary school is becoming a topical issue for contemporary education. The exploration of the literary text in practice must conform to the linguistic, cultural, intellectual and aesthetic needs of the content. In the cognitive activity of the pupil the literary text becomes an essential didactic material, the information of which will be used according to the objectives, such as: perception of the text, anticipation and identification of the message, interpretation of the message and appreciation of this text. The study of reading as a means of forming communicative skills would mean the systematic functioning of complex activities and processes at different levels of assimilation of the literary text. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Formative assessment en_US
dc.subject Anticipatory skills en_US
dc.subject Research-information skills en_US
dc.subject Interpretation-appreciation skills en_US
dc.subject Structured knowledge en_US
dc.subject Literary education en_US
dc.subject Evaluare formativă en_US
dc.subject Competente de anticipare en_US
dc.subject Competente de cercetare-informare en_US
dc.subject Competente de interpretare-apreciere en_US
dc.subject Cunoștințe structurate en_US
dc.subject Educație literară en_US
dc.title Necesitatea utilizării textului literar ca bază pentru cunoașterea mediului lingvistic literar en_US
dc.title.alternative The need to use the literary text as a basis for knowing the literary linguistic environment en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account