REPOZITORIU UPSC

Condiții psihologice pentru o educație de calitate în situație de criză umanitară

Show simple item record

dc.contributor.author GONȚA, Victoria
dc.date.accessioned 2023-12-14T12:45:45Z
dc.date.available 2023-12-14T12:45:45Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation GONȚA, Victoria. Condiții psihologice pentru o educație de calitate în situație de criză umanitară. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 318-322. ISBN 978-9975-46-681-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-681-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5766
dc.description Pandemia de COVID-19, urmată de războiul din Ukraina și criza refugiaților în Republica Moldova din ultimii 3 ani au zdruncinat puternic sistemul educațional al țării noastre, la fel ca și în multe alte state ale lumii, care s-au confruntat cu această criză umanitară. Învățământul on-line, comunicarea la distanță, educația la domiciliu sau chear stoparea școlarizării copiilor în multe cazuri, au determinat o stare de panică privind calitatea educației la cei ce lucrează în sistemul educațional, dar și o stare de anxietate stabilă a elevilor și părinților pentru viitorul generației actuale de elevi și studenți, dar și pentru bunăstarea psihologică a tuturor celor afectați de această criză a educației. Cercetarea de față vizează indicii bunăstării psihologice a elevilor din Republica Moldova, dar și soluțiile de remediere a acesteia ca și premiză pentru o educație bună a generației afectate de criza umanitară. en_US
dc.description.abstract The COVID-19 pandemic, followed by the war in Ukraine and the refugee crisis in the Republic of Moldova in the last 3 years, have strongly shaken the educational system of our country, as well as in many other states of the world that have faced this humanitarian crisis. Online education, distance communication, home education or even the suspension of children's schooling in many cases, have caused a state of panic regarding the quality of education among those who work in the educational system, but also a state of stable anxiety among students and parents for the future of the current generation of pupils and students, but also for the psychological well-being of all those affected by this education crisis. The present research aims at the indicators of the psychological well-being of pupils in the Republic of Moldova, but also the solutions to remedy it as a premise for a good education of the generation affected by the humanitarian crisis. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Humanitarian crisis en_US
dc.subject Quality of education en_US
dc.subject Pupils en_US
dc.subject Psychological well-being en_US
dc.subject Criză umanitară en_US
dc.subject Calitatea educației en_US
dc.subject Elevi en_US
dc.subject Bunăstare psihologică en_US
dc.title Condiții psihologice pentru o educație de calitate în situație de criză umanitară en_US
dc.title.alternative Psychological conditions for a qualitative education in a humanitarian crisis situation en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account