REPOZITORIU UPSC

Limbajul mimico-gestual, instrument de comunicare în educația elevilor surzi și hipoacuzici în cadrul Clasei Viitorului

Show simple item record

dc.contributor.author ICHIM-RADU, Gabriel
dc.date.accessioned 2023-12-14T09:38:17Z
dc.date.available 2023-12-14T09:38:17Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ICHIM-RADU, Gabriel. Limbajul mimico-gestual, instrument de comunicare în educația elevilor surzi și hipoacuzici în cadrul Clasei Viitorului. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 304-309. ISBN 978-9975-46-681-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-681-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5764
dc.description Oriunde există viață, trebuie să existe și comunicare, chiar dacă savanții nu i-au putut desluși in toate cazurile mecanismele. Prin firea sa relațională, omul, așadar și surdul, nu poate să nu comunice, el este structural o ființă comunicațională. Astfel, scopul propus în articol presupune cercetarea complexă a ideii de valoare şi finalitate în educația surzilor în doctrina şi normativitatea pedagogica, identificarea opiniilor şi teoriilor existente, dar și examinarea naturii juridice a drepturilor deficienților de auz si de vorbire. În zilele noastre, educarea persoanelor deficiente de auz este o problemă destul de delicată nu doar în România, ci și în celelalte state ale lumii. Folosirea limbajului mimico-gestual în educație a trecut, odată cu trecerea anilor, printr-un amplu proces de dezvoltare, în contextul în care au luat ființă nenumărate școli speciale pentru persoanele deficiente de auz. De menționat este faptul că marea parte a unităților de învățământ speciale pentru persoanele deficiente de auz dispun de aparatură modernă, de ultimă generație, care contribuie într-un mod semnificativ la accentuarea procesului de educare a acestora. en_US
dc.description.abstract Wherever there is life, there must also be communication, even if scientists have not always been able to unravel its mechanisms. By his relational nature, the mankind, therefore also the deaf, cannot not communicate, he is structurally a communicative being. Thus, the aim proposed in the article involves a complex research of the idea of value and finality in deaf education in pedagogical doctrine and normativity, the identification of existing opinions and theories, as well as the examination of the legal nature of the rights of the hearing and speech impaired. Nowadays, the education of deaf and hard of hearing people is a rather delicate issue not only in Romania but also in other countries of the world. The use of sign language in education has, over the years, gone through a broad process of development, in the context of which countless special schools for the hearing impaired have been established. It is worth mentioning that most of the special educational establishments for the hearing impaired are equipped with modern, state-of-the-art equipment, which contributes significantly to enhancing their education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Mime-gesture language en_US
dc.subject Deaf students en_US
dc.subject Hearing impaired students en_US
dc.subject Class of the Future en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Limbajul mimico-gestual en_US
dc.subject Elevi surzi en_US
dc.subject Elevi hipoauzici en_US
dc.subject Clasa Viitorului en_US
dc.title Limbajul mimico-gestual, instrument de comunicare în educația elevilor surzi și hipoacuzici în cadrul Clasei Viitorului en_US
dc.title.alternative Mimic-gestural language, communication tool in the education of deaf and hard of hearing students in the Classroom of the Futur en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account