REPOZITORIU UPSC

Tehnologii inovative și avansate în dezvoltarea auzului emoțional la preșcolarii cu deficiențe de auz

Show simple item record

dc.contributor.author CIUBOTARU, Natalia
dc.date.accessioned 2023-12-12T12:29:17Z
dc.date.available 2023-12-12T12:29:17Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation CIUBOTARU, Natalia. Tehnologii inovative și avansate în dezvoltarea auzului emoțional la preșcolarii cu deficiențe de auz. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 260-265. ISBN 978-9975-46-681-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-681-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5758
dc.description Procesul de reflectare a stării emoționale umane, particularitățile lui asupra trăsăturilor vocii sunt una dintre modalitățile promițătoare de a descoperi mecanismele de comunicare. Percepțiile informațiilor emoționale prin voce în condiții normale și nu numai, sunt posibile datorită auzului emoțional (AE). Acesta din urmă contribuie la perceperea corectă a vorbirii, ceea ce duce la dezvoltarea răspunsului corect la o informație emoțională, înțelegerea adevăratelor intenții, gânduri și opinii ale vorbitorului, care pot contrazice manifestările sale verbale. Copiii cu dizabilități de auz, însă, au limitat această capacitate, dar ca suport vin tehnologiile de sprijin care vor contribui la dezvoltarea limbajului verbal-oral la această categorie de copii. en_US
dc.description.abstract The process of reflecting the human emotional state and its particularities on voice features are one of the promising ways to discover communication mechanisms. Perception of emotional information by voice under normal and other conditions is possible thanks to emotional hearing (EH), which contributes to the correct perception of speech, leading to the development of the correct response to an emotional information, understanding of the speaker's true intentions, thoughts and opinions, which may contradict his/her verbal manifestations. Children with hearing disabilities, however, have limited this ability, but in support come assistive technologies that will contribute to the development of verbal-oral language in this category of children. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Hearing impairment en_US
dc.subject Emotional hearing en_US
dc.subject Innovative technologies en_US
dc.subject Means of training en_US
dc.subject Tehnologii inovatoare en_US
dc.subject Mijloace de antrenament auditive en_US
dc.subject Deficiențe de auz en_US
dc.subject Auz emoțional en_US
dc.title Tehnologii inovative și avansate în dezvoltarea auzului emoțional la preșcolarii cu deficiențe de auz en_US
dc.title.alternative Innovative and advanced technologies in the development of emotional hearing in preschoolers with hearing deficiencies en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account